gladdis Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Jeg har en 85-mod DL med B200K motor. Jeg har veldig lite peiling på motor, og null peiling på mekking. Jeg kunne godt ha tenkt meg litt mer fart og aks (spesielt aks, fartsbot kan jeg få uansett;) ) Hvilken effektøkning vil jeg få, om jeg for eksempel bytter til effektanlegg og grenrør? Hva med sportsfilter? Jeg er student og vil ikke ta meg råd til så store utgifter på en gang, hvordan bør jeg prioritere, og finnes det billigere alternativer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Med effektanlegg og grenrør kan du vel vente ca 10 -> 15 % effekt og moment økning... Sportsfilter er det ikke stort å tjene på.. Men det blir jo litt lyd igjennom det da...! Du kan vel få en liten økning med å bytte gasser å, ikke særlig bra den gasseren du har.. Ellers er vel en kvassere kam et bra alternativ! Vet ikke hviken kam du har men en k-kam funker sikkert bra på din motor. Alt dette koster sikkert mer en hva det vil koste deg å bytte til en større motor, men da må du vel kunne å skru litt! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Skal du trimme billig, så kjøper du en ny kam K, H og VX3 er vel det som er best orginalt. Effektanlegg, grenrør og KN filter vil du nesten ikke merke forskjell på, kun lyden som blir anderledes. Bytte kam er tingen. Jeg har en VX3 kam til salgs, se på kjøp & salg delen her på forumet. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Ikke for å drepe gleden, men kansje ikke å anbefale å bytte kam hvis du ikke har peil på å skru over hodet! Hehe K motorn veit jeg ikke er helt glad i å bli skrudd så alt for mye på med tanke på det elektriske osv... =/ Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Et tips fra meg.... Riv bort alt det originale k-tenningsanlegget og erstatt det med et fra A-motoren. Grenrør gir også merkar forskjell sammen med annen kam. Og til slutt: kast gasseren og erstatt den med en slags webergasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Et tips fra meg.... Riv bort alt det originale k-tenningsanlegget og erstatt det med et fra A-motoren. Grenrør gir også merkar forskjell sammen med annen kam. Og til slutt: kast gasseren og erstatt den med en slags webergasser. 200K har vel vanlig fordelertenning slik som A motoren ? Eller husker jeg såå feil ? Begynner jo å bli noen år siden jeg hadde 240 med 200K motor. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 200K har vel vanlig fordelertenning slik som A motoren ? Eller husker jeg såå feil ? Begynner jo å bli noen år siden jeg hadde 240 med 200K motor. Erik B200k og B230k er vel like utenom vloum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 har en kompis som har b200k i sin 84 model den bilen er heilt orginal bortset fra senking å felger, gammal dame som hadde den før. å den har A tenningsanleg.... Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Min hadde i hvertfall det latterlige k-tenningsanlegget med styreenhet inne i bilen - det kastet jeg og monterte fra A, men halvgiver i fordeleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gladdis Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Ikke for å drepe gleden, men kansje ikke å anbefale å bytte kam hvis du ikke har peil på å skru over hodet! HeheK motorn veit jeg ikke er helt glad i å bli skrudd så alt for mye på med tanke på det elektriske osv... =/ HEHE nei. Bare for at det skal være sagt. JEG skal ikke gjøre så veldig mye, "gjøringen" skal andre få ta seg av. Jeg vil bare ha noen tips, så jeg vet hva som kan gjøres, og begynne å se hvor dyrt det blir etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 ned med forgassere! buuu!! hehe, bytt til en litt kraftigere motor med innsprut, så sparer du bensin, tjener effekt, etc. evnt kan du hive i b21et elns.. ikke så gale vanskelig, samt den har jo greit med effekt, for billig penge. du kan vel finne b21et for ca. 6 lapper, b230et for ca. 6-8, ft/fk for 10-15k. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 ned med forgassere! buuu!! hehe, bytt til en litt kraftigere motor med innsprut, så sparer du bensin, tjener effekt, etc. ja, sku akkurat til å si det samme. bytt til en B230A (denne får du "gratis" og tar deg et par late dager å bytte. grei økonomi med en slik motor også) eller så kjøper du deg en B230E eller en B230F. evt. noe mer tøft med turbo. men ikke B230ET om du vil at det skal gå billig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 lån penger av morra di og kjøp denne delebilen Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gladdis Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 lån penger av morra di og kjøp denne delebilen Hehe, koster sikkert litt mer å forsikre enn den jeg har nå også, så da må hun låne meg penger hver måned, så jeg har penger å betale henne tilbake med:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.