Gå til innhold

Turteller på gang! Trenger gode råd.

oddev

Anbefalte innlegg

Heisann.

Da var jeg i full gang med å putte i noen snacksne deler fra en 93 stv over i min 89 sedan.

Fikk tak i ei klokke som hadde turteller av den samme bilen, som jeg i dag tenkte jeg skulle sette i, da jeg fant ut at det ikke var så enkelt å greit som jeg hadde håpet på: Når jeg skrudde ut den gamle klokka, så fant jeg ut at kontaktene ikke var like bakpå klokka :( Noen som har vært borti dette før? Hva gjør jeg? Går det egentlig?

Håper på masse gode idèer.

En ting til, cosworth scoops evt cosworth panser? Noen som har noe slikt? Eller vet hvor man får tak i??

./oddev

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt to biler tidligere uten turteller. Jeg kjøpte turteller til begge, men fikk aldri rota meg til å koble det sammen, bare bytta ut klokka med en død turteller. På Sierran min har jeg tenkt tanken, men trur ikke jeg gidder, med mindre det blir et motorbytte.

Men takk for tipset, du som svarte. Trudde ikke det er så enkelt! ;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når dere bytter instrument og ska ha turteller så er det en grønn ledning til overs i kontakten til instrumentet. den er grønn og det er coilledningen,

her er skjemaet..

de er nummerert fra 1-13 de koblingene...det du trenger er å bytte om på dette...har gjort dette noen ganger tidligere og da har alt virket..

1:Grå / grønn

2:Brun/Hvit

3:brun

4: til coil(grønn på coil)

5:Brun/Gul

6:Svart/Gul

7:Blå

8:Tomm

9:Svart/Grønn

10:Svart/Hvit

11:Brun/Grønn

12:Blå/Hvit

13:Brun/Svart

lykke til, jeg fikk det til med en gang, altså bakpå må du nytte kontakten.

For å få det til å funke.

Har ikke prøvd selv.... fikk dette i en tidligere tråd når jeg lurte på det samme:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd selv.... fikk dette i en tidligere tråd når jeg lurte på det samme:)

1000 HJERTELIG TAKK :D

Dette skal prøves, og du skal på svar om det faktisk virker :D

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den howto`en du gav meg, tror jeg neppe noen får til å virke. Det er faktisk mye enklere en det.

Du klipper rett og slett av hele den gamle kontakten som står i bilen din, så lodder (anbefales ovenfor kabelsko) du alle ledeningene farge på farge da alt stemmer på denne måten. Etter du har gjort sådan, så sitter du igjen med en leder, som er grønn. (noe som var rett hos deg) Den lederen skal kobles til coilen, og det er rett å slett bare å legge opp en ny leder, og koble på inn-siden på coilen -grønn leder(hos meg i allefall).

Dette funket fantastisk flott hos meg :D

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den howto`en du gav meg, tror jeg neppe noen får til å virke. Det er faktisk mye enklere en det.

Du klipper rett og slett av hele den gamle kontakten som står i bilen din, så lodder (anbefales ovenfor kabelsko) du alle ledeningene farge på farge da alt stemmer på denne måten. Etter du har gjort sådan, så sitter du igjen med en leder, som er grønn. (noe som var rett hos deg) Den lederen skal kobles til coilen, og det er rett å slett bare å legge opp en ny leder, og koble på inn-siden på coilen -grønn leder(hos meg i allefall).

Dette funket fantastisk flott hos meg :D

Det var det du skulle da:) koble en ledning på den grønne til coilen.. den er der.. men ikke koblet til coilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det du skulle da:) koble en ledning på den grønne til coilen.. den er der.. men ikke koblet til coilen:)

Det var ingen grønn leder i kontakten bakpå det gamle speedometeret. Så jeg måtte trekke en ny. Og resten av koplingene skal bare loddes sammen, farge på farge :) Så ikke noe om dette. De tallene stemte jo ikke med noe eller?

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen grønn leder i kontakten bakpå det gamle speedometeret. Så jeg måtte trekke en ny. Og resten av koplingene skal bare loddes sammen, farge på farge :) Så ikke noe om dette. De tallene stemte jo ikke med noe eller?

Var en grønn ledning på mitt min kontakt.. ikke på selve boksen.. men i kontakten spm man putter inn i boksen var det en grønn en.. men ikke prøvd.. men hvis det funka for deg så er vel det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider