Cchris Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Jeg lurer på å skaffe meg en veteran boble som jeg skal bruke på vinter'n. Men det jeg lurer på er: Åssen er disse bilene å bruke på vinterføre. Og åssen er varmeapperatet? Har hørt at det ikke skal være noe særlig bra, men blir det sånn at man sitter med tjukk boble-jakke eller går det an å få litt lunk inni bilen? Evt. måter å gjøre den varmere på? Sette inn varmeovn? blah Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Har vært tatt opp en del ganger før... (men "søk" funksjonen her på bilforumet er jo ubrukelig) Du vil helst ha webasto- (bensin) varmer. Evt. fiks opp varmeskjolda ved potta og isoler varmekanalene ellerno...jo større motor jo bedre varme.. jeg kjørte rundt i vinter i en boble... 16 minus på utsiden og jeg kjørte hele veien til jobb med vinduet oppe for å skrape is på utsiden.. armen gikk på skift inne-ute-inne-ute for det iset like fint på innsiden av ruta yodude Man blir fort vant med å kjøre med lue,hansker,skjerf og boblejakke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Hei. Helt ærlig ; Det finnes 1000 andre, bedre biler på vinteren. Ligg unna SVAG. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Har vært tatt opp en del ganger før... (men "søk" funksjonen her på bilforumet er jo ubrukelig) Du vil helst ha webasto- (bensin) varmer. Evt. fiks opp varmeskjolda ved potta og isoler varmekanalene ellerno...jo større motor jo bedre varme.. jeg kjørte rundt i vinter i en boble... 16 minus på utsiden og jeg kjørte hele veien til jobb med vinduet oppe for å skrape is på utsiden.. armen gikk på skift inne-ute-inne-ute for det iset like fint på innsiden av ruta yodude Man blir fort vant med å kjøre med lue,hansker,skjerf og boblejakke. Hehe.. det er såpass ja. Hørtes jo litt kaldt ut. Så isolering er kanskje lurt. Webasto-bensin varmer er ganske dyrt har jeg hørt. Men jeg veit ikke hva prisene ligger på. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Hei. Helt ærlig ; Det finnes 1000 andre, bedre biler på vinteren. Ligg unna SVAG. mvh Vel, joda.. Finnes mange andre kanskje bedre alternativer, men det var ikke det som var spørsmålet mitt nå da. :boxing Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Hei, leter etter samme bil jeg;) Mitt prob. ligger og i det med temperatur. Var å prøvde en i går og fikk følelsen av at tempen enten var kald eller enda kaldere.. Så, dermed gikk jeg i gang med å finne alternative metoder å varme opp en slik bil på... Tenkte på bensinvarmer, men jo mer jeg har leita har jeg egentlig bestemt meg for å gå for en 220v omformer til bilen for så å peise inn en 1400W Defa kupevifte. Dette må da generere noe varme.. Når det gjelder ising på vinduer vil jeg tro at ved å ha vinduene åpne under vinterkjøring så vil det ise minimalt i alle fall grunnet at temperaturen er relativt lik inni og utpå bilen... Vinterkjøringsmessig så kommer vel bilen seg godt frem, ser på det som ett større problem med å bremse samt å svinge.. Gufser med tanken på å kanskje bruke denne som vinterbil i Tromsø :P Nå må det sies at jeg ikke er proff med gammel luftkjølt Vag, men håper dette innlegge hjalp litt og let me know hvis du finner en grei måte å varme opp bilen på. Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Hehe.. det er såpass ja. Hørtes jo litt kaldt ut. Så isolering er kanskje lurt. Webasto-bensin varmer er ganske dyrt har jeg hørt. Men jeg veit ikke hva prisene ligger på. Det skal nevnes at jeg ved et uhell hadde stengt ventilene som styrer varmen frem til ruta kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Når det gjelder ising på vinduer vil jeg tro at ved å ha vinduene åpne under vinterkjøring så vil det ise minimalt i alle fall grunnet at temperaturen er relativt lik inni og utpå bilen... Det kan jeg bekrefte at fungerer :w00t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Hei, leter etter samme bil jeg;) Mitt prob. ligger og i det med temperatur. Var å prøvde en i går og fikk følelsen av at tempen enten var kald eller enda kaldere.. Så, dermed gikk jeg i gang med å finne alternative metoder å varme opp en slik bil på... Tenkte på bensinvarmer, men jo mer jeg har leita har jeg egentlig bestemt meg for å gå for en 220v omformer til bilen for så å peise inn en 1400W Defa kupevifte. Dette må da generere noe varme.. Når det gjelder ising på vinduer vil jeg tro at ved å ha vinduene åpne under vinterkjøring så vil det ise minimalt i alle fall grunnet at temperaturen er relativt lik inni og utpå bilen... Vinterkjøringsmessig så kommer vel bilen seg godt frem, ser på det som ett større problem med å bremse samt å svinge.. Gufser med tanken på å kanskje bruke denne som vinterbil i Tromsø :P Nå må det sies at jeg ikke er proff med gammel luftkjølt Vag, men håper dette innlegge hjalp litt og let me know hvis du finner en grei måte å varme opp bilen på. Morro at vi er flere på den tanken med å skaffe boble da. Det du sier med den omformeren høres jeg veldig greit ut da. Må da få litt varme i bilen da, skulle en tru. Bra forslag syns jeg! Men hvor får man kjøpt slikt og er det dyre greier? Jeg har muligens en kupevarmer liggende så jeg slipper og kjøpe det. Om det blir bil på meg, så skal alt mulig testes ut før den kalde kulda kommer. Lager kanskje en liten tråd her på forumet om bilen isåfall, så kan du jo bare følge med. Takk for tipset! :pray Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Det skal nevnes at jeg ved et uhell hadde stengt ventilene som styrer varmen frem til ruta kiddie Hehe.. Syns jeg ser det for meg. lol Is-skrapa i den ene handa, den andre handa delvis på rattet og hodet ut av vinduet.. :win Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Eller du kan følge med på min tråd ;) Meeeen, ser du har en Golf 8v... Noe du skal selge ? Evt. kan vurdere å selge ? Og til evt evt pris ? Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Eller du kan følge med på min tråd ;) Meeeen, ser du har en Golf 8v... Noe du skal selge ? Evt. kan vurdere å selge ? Og til evt evt pris ? Jepp.. Kan følge med på din tråd også. tannløs Ingen direkte planer om og selge "go" golfen nei. Meeen, alt er vel til salgs for en riktig pris. Er alltid intressert i og høre hvor mye folk er villig til å gi. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Hvordan er det å få tak i deler og sånt til boble? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Etter planen blir min nye bil innhentet i dag.. Så da lager jeg vel en tråd om den:) Deler er ingen problem.. http://www.hotshop.as f.eks har mye. Deler er ikke så dyrt heller. Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 1400w blir i meste laget for en slik omformer, for ikke å snakke om dynamo.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.