Gå til innhold

Typisk Passat feilsymptom!!

Ranger emnet

AndyB

Anbefalte innlegg

Fikk toen feil på at håndbrems aksling inn i venstre bakre bremscaliper ikke returnerer.. Dette er vist et veldig typisk problem på 35i passat.

Har hørt at det trolig kommer av at når gammal bremseveske skiller seg etter et par år(derfor det skal byttes hvert 1,5år) legger vann seg i bunn og danner gravrust..

Noen som har hatt dette problemet?

Evt hva gjorde dere da? Bytta caliperen?? eller noe annet lur?

:cab t??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde trøbbel med caliper bak og elendig håndbrekk på min forrige 35i..

Har ikke peiling på detta sjøl, men kan bekrefte at jeg har hatt samme feilen.

Virker ikke som om noe er feil på min nåværende Passat.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo pröve deg med kalypter overhalingssett og se hvordan det gär. Evt plukke ut kalypteren, gjöre den helt ren og skyve hovedsylinder og sylinder for brekket frem og tilbake noenganger.

Kan hende du er heldig...

Litt synd at det ikke finnes saa mange passater med skivebremser paa hoggeriene for da kunne du jo bare plukket en der. Eller ligger de vel paa ca 700 vil jeg tippe om du leverer inn den gamle (pant)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo pröve deg med kalypter overhalingssett og se hvordan det gär. Evt plukke ut kalypteren, gjöre den helt ren og skyve hovedsylinder og sylinder for brekket frem og tilbake noenganger.

Kan hende du er heldig...

Litt synd at det ikke finnes saa mange passater med skivebremser paa hoggeriene for da kunne du jo bare plukket en der. Eller ligger de vel paa ca 700 vil jeg tippe om du leverer inn den gamle (pant)

Veit om en Passat med skivebremser som står på høggern i Fetsund ;)

En med bulka front..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på nbfbilderer.no og der hadde ingen venstre caliper.

men så stakk jeg innom Stokstad i smallvollveien i Oslo. og der fant jeg jammen meg ei caliper. 50 kronasjer så var den min... blah

De biligste jeg fant ny var på norskbildelsenter. til 1360 inkl mva og pant.

Så da sparte jeg de penga.

Rep sett til calipere vil ikke løse dette problemet siden et rep sett bare har med selve stempelet å gjøre.

DAGENS HOTTE TIPS!! :cool:

Når du har saatt på ny caliper. IKKE DRA I BREKKET!! Kjør en tur først og brems litt slik at stempelet i caliperen legger seg i riktig posisjon. SÅ kan du dra i brekket... ;) Fins faktisk mange verksteder som gjør dette feil... :nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider