Gå til innhold

m@ts: Volkswagen Caddy - Prosjekt caddy pick-up

Ranger emnet

m@ts

Anbefalte innlegg

Da er prosjektet inn kjøpt. Det ble en VW Caddy pick-up som jeg har tengt å ha som prosjekt i vinter. Her kommer noen bilder av bilen som jeg henta i går.

4fce54f9.jpg

S3010015.jpg

S3010019.jpg

S3010014.jpg

Som dere ser så er det litt rust på bilen men det er mest på dørene så jeg skal få kjøpt nye dører. eller så kommer jeg til og begynne og ribbe bilen i helga for å se om det er noe mer rust å finne.

i første omgang kommer jeg til og sette bilen i bra stand å ta den rusta som er å så blir det nokk hel lakering i løpe av vinteren ellers så har jeg et fangesett fra en sierra som jeg skal se om jeg klarer å modde på men vi får se. Jeg vet det er mange av dere som ikke har noe sans for styling fangere å sont men når jeg fikk det med bilen så må det jo prøves såfår vi se hvordan det blir. bilen kommer nokk også til og bli senka med tiden men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal kunne få godkjent det. Vet men får godkjent det foran men bak da men man finner vel en løsning. Må vel til et motorbytte vil jeg tro for det sitter en 1.4l i bilen nå. kommer til og oppdatere denne tråden ettersom jeg jeg fårgjort ting medbilen men det blir nok mest jobbing i helger å sont da jeg bor påhybel i uka. jobber som lærling å det blir man ikke rik av så det blir et langtidsprosjekt;)

Volvo 940 Lt 96 mod

Opel Ascona b 77mod

Volvo 240 87mod

VW Caddy 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å ribbe bilen både innvedig å utvendig. Noen bilder

S3010023.jpg

Tatt av fangeren foran.

S3010037.jpg

plukka ut setene og gulv matta.

S3010034.jpg

Et bilde av setene de er nesten helt strøkene bortset fra en flenge/hul på førersete.

S3010039.jpg

Da var dersbordet ute.

S3010042.jpg

plukka av skjermene og pannsere pluss grilen og lyktene. fant faktisk ikke så mye rust heller for det meste bare lit overflate rust her og der. men jeg klarte å bulke den ene fram skjermen når jeg skulle pulke de av men finner ikke noen løsning hvordan jeg skal klare og rette utat bulken den er helt øverst i det ene gjørne. Er det noen som vet av noen gode løsniger for og kunne rette utat slike bulker? kommer bilde av den i morgen.

Volvo 940 Lt 96 mod

Opel Ascona b 77mod

Volvo 240 87mod

VW Caddy 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt mer med bilen i dag. Plukket av det meste som er å pluke av og funnet litt rust :( ellers har jeg prøvd å retta ut at noen små bulker på hjulbuene bak ellers har jeg begynt å fjerne litt rust. her er noen bilder under dagens arbeid.

Plukket av bak fangerne å lysene og litt slik.

4756.jpg

funnet litt rust her og der :(

1212.jpg

222.jpg

156.jpg

Hva er egentlig dette er det bremsekraftforsterkern eller hva er det for noen står like foran bremsene bak

1235.jpg

Volvo 940 Lt 96 mod

Opel Ascona b 77mod

Volvo 240 87mod

VW Caddy 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

gikk gansk lett å få av på ene siden men jeg tror at den skjermer har vært av før eller bytta for på andre sia satt det noe sinnsykt karte til og med og bulke/bøye skjermen i det ene gjørne før jeg fikk den av.

Har ikke skjed så mye med prosjetet i det siste har bare drevet å pussa litt rust å slik så ikke noe spenendene, fjerna det meste av asfalt matter inne i bilen i helgen og det var faktisk ikke anntydning til rust i gulvet en gan :)

Volvo 940 Lt 96 mod

Opel Ascona b 77mod

Volvo 240 87mod

VW Caddy 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hei

Her ikke skjed så mye i det siste. har plukka ut motoren og det meste i motorromet. pluss litt slik har også snudd bilen over på siden og begynt å skrape vekk understel masse og dritt under bilen. går ikke så fort frem over når det er bare i helgene jeg har mulig hett til og skru pluss at jeg har også andre biler som trenger litt pleie..

skal legge ut noen bilder i helga når jeg kommer hjem.

MVH Mats

Volvo 940 Lt 96 mod

Opel Ascona b 77mod

Volvo 240 87mod

VW Caddy 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE ikke helt slik jeg gjorde det når jeg fikk bilen over på siden da men ikke så langt unna heller. Så har jeg bekke bilen på noen gamle madrasser å slikt da så den ikke blir skadet.

Her har derre et bilde av bilen hvordan den står pr i dag.

caddys.jpg

Her ikke gjort noe med bilen i helga heller da jeg har vært på norgeshus konferanse og bygg reisdeg i helga. skal slenge ut flere bilder etter vært.

For ca 2 uker siden kjøpte jeg meg en caddy som jeg skulle ha som arbeids bil. Men slik gikk det med den på torsdag da det var en som ikke overholt vikerplikten sin i en rund kjøring.

sevcaddy.jpg

Så det spørs vel om det blir dele bil nå for jeg vil tro det koster for mye til at de vil reparere den men vi får se atter har de har taksert skadene og slikt men alt tar jo sin tid med forsikrings selskapene.

Volvo 940 Lt 96 mod

Opel Ascona b 77mod

Volvo 240 87mod

VW Caddy 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Har ikke skjed så mye i vinter med bilen nei

det som har skjed er vel bare at men ha pussa og kappa bort den rusta som er på bile. ellers har det ikke skjed no serlig med bilen.

så detter er et veldig langtids prosjekt kan men si og det ser ikke ut til at det kommer til og skje så mye mer med bilen før det blir sommer ute.

Mvh mats

Volvo 940 Lt 96 mod

Opel Ascona b 77mod

Volvo 240 87mod

VW Caddy 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider