Gå til innhold

Justere hydralisk clutch ? (audi90)

Ranger emnet


Diablito2k

Anbefalte innlegg

heisann

 

sitter på en audi 90 med hydralisk clutch, problemet med denne er at clutchen slipper ikke før man er HELT i bunn, noe som er ganske lang distanse + at det er en del cm døgang i pedalen.. det hender noen ganger at det blir litt skrap i giringen siden jeg ikke få pedalen HELT ned i bunn før jeg girer :(

 

så lurte på om det var noe som kunne være slitt som jeg må bytte eller noe jeg kan justere på for å få den "sprekere" :P

 

takker så mye på forhånd for svar :)

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

 

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulisk clutch skal justere seg selv, men den dødgangen du refererer til kan du justere bort. Se på pedalen din der det er en linkarm festet til clutchpumpa.. Her kan du skru litt.. Sannsynligvis blir rett justering på bilen din et par milimeter dødgang med press fra fingrene på pedalen før du kjenner at pumpa gjør motstand..

 

Kjører du sånn som du gjør nå så blir du neppe kompis med girkassa særlig lenge.

 

Lenge siden du skiftet væske i clutchsystemet?.. kan også være noen luftbobler der, så det kan være greit å lufte av og til.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se i instruksjonsboka ang væsketype, sannsynligvis er det helt OK med DOT4... Hvilken farge er det på clutchvæska nå? Trenger ikke være noe farlig om den er kaffefarget, men helst skal den være gulblank.

 

Pedalen bør uansett justeres om det er dødgang, gjør dette først :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikke problemene er borte etter å ha skiftet væske og luftet kan du kjøpe et rep-set til cluth-pumpen. Hvis det ikke blir bedre av det så har du hvertfall ny innmat i pumpa.. Ergo, ny pumpe! koster ikke stort mer enn 150-200 kroner hos mekonomen!

1997 Audi A3 1,6

1986 Audi 200 Turbo Quattro-x-

1989 Ford sierra Dohc-x-

1988 Nissan Sunny 1,3-x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår