yoyofish Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 bare å skru ut hele fjærbeinet det og bytte, mye enklere. Ok, skru ut mutteren i bunn av fjærbeinet, sette jekken under, skru ut den i toppen senke det ned og så skru mens du har det løst? Må løsne kalipern og litt sånn også da? Er vel no sånt som er beskrevet i Haynes boken... Vel, jeg ga nå faen i hele driten og kappa fjæra med vinkelslipern, da gikk den greit av. ;) Men, nytt problem, når jeg skal jekke skiten opp igjen, så får jeg ikke støtdemperen til å treffe riktig i hullet øverst. Får den inn der med en god del vold, men når jeg jekker videre jekker jeg bare bilen også etterhvert... Så, noe tips til hvordan jeg kan få den inn riktig? Kan ikke si jeg syns denne metoden var like enkel som folk sa her... Eller så er det dårlig forklart, eller helt anderledes på 940... (lengre fjærer?) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 på 940 er det like enkelt å bare ta ut fjærbeinet. (syntes jeg Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Når du senker bilen, endres cambervinkelen.Om du bygger om til servo, endres castervinkelen (såfremt du monterer riktige bærekuler). Om du bytter tannstang, endeledd, o.l., endres toe-in/toe-ut. jo bredere dekk du har, jo mer sinsitivt vil det være for riktig hjulstilling. men, camber vil alltid endres ved senking.. det er ganske logisk! les: fine bilder: http://www.ingallseng.com/performance/camberchange.htm mer teknisk: http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html bilen min sporer ikke i det hele tatt, med 225 dekk fremme og bak!! den er senket, div stag, etc. og har hjulstilling nylig. Om du bygger om til servo, endres castervinkelen ???????????? Castervinkelen endres ikke hvis du bygger om til servo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Om du bygger om til servo, endres castervinkelen ????????????Castervinkelen endres ikke hvis du bygger om til servo. Den endres pga. at bærekulene på en 240 med servo, er vinklet, FREMOVER! De er laget slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Nei castervinkelen endres ikke! må flytte fram opphengsbruene får at du skal endre vinkelen. å det gjør du ikke ved å montere servo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 på 240 er det bærekulene som bestemmer caster jo.. helt riktig.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg