Jonte Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Originally posted by vwgolf2 herregud..åssen veier har dere der hvor du bor da? kan ikke være noe og skryte av eller? ;) og 60 senking på GTI er ikke sååååå mye.. må være no galt hvis den tar borti som du sier da vel... :rolleyes: og har ikke trua på at den er 2cm lavere orginalt enn vanlig golf! Dårlige veier!!! Ja, det var noe galt, men nå er det i orden. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Golf2 GTI 8V/16V er senket ca 20 mm fra fabrikk. Så om du monterer senkesett på denne, vil ikke den senkes så mye som om du monterer den på en ikke GTI modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Originally posted by kris Golf2 GTI 8V/16V er senket ca 20 mm fra fabrikk. Så om du monterer senkesett på denne, vil ikke den senkes så mye som om du monterer den på en ikke GTI modell. Vel, om du tar av orginale fjærer og dempere og setter på senkesett så vil det jo senke like mye som senkesettet skal senke. For det er vel bare fjærene på GTI som er 20mm lavere enn på en vanlig Golf? Ikke noe i dempertårn etc? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|TobbE| Skrevet Mars 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Med 70mm på en golf2 (ikke gti) skal jeg komme meg inn over alt... d blir ikke så lavt..... å hvist bilen din ikke er mjuk så må du nettop har gjort noe med den.... d kan henne det er bare jeg som synes den er mjuk.... uansett så blir jeg og bestille så kan vi jo se.... og hvist det blir for lavt så kan jeg jo altids sette på 40 fjærene igjen..... sikkert noen som vil kjøpe 70mm...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Originally posted by Jonte Vel, om du tar av orginale fjærer og dempere og setter på senkesett så vil det jo senke like mye som senkesettet skal senke. For det er vel bare fjærene på GTI som er 20mm lavere enn på en vanlig Golf? Ikke noe i dempertårn etc? Nei, du vil jo senke xx mm - de 20 mm som er orginal senking. Altså setter du på ett 40 mm sett beregnet på ikke GTI, så vil du kun senke bilen ytterligere 20 mm om du setter dette på en GTI. På en ikke GTI vil du senke 40 mm, da den er usenket orginal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Originally posted by |TobbE| Med 70mm på en golf2 (ikke gti) skal jeg komme meg inn over alt... d blir ikke så lavt..... å hvist bilen din ikke er mjuk så må du nettop har gjort noe med den.... d kan henne det er bare jeg som synes den er mjuk.... uansett så blir jeg og bestille så kan vi jo se.... og hvist det blir for lavt så kan jeg jo altids sette på 40 fjærene igjen..... sikkert noen som vil kjøpe 70mm...... Kan du fortelle meg hvordan du vet at den er så mjuk? Vel. Blir ca 50mm senk iforhold til GTI da.. så er vel ikke så ille.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|TobbE| Skrevet Mars 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Vi kjennte på den da den sto i parkhallen... husker du?? du var jo dær sjøl da.... Mente du at jeg skulle spå at du skulle kjøpe den bilen siden du mener JEG hærmer???? uansett så kom jo ikke bilen din opp hitet før i juli..... Sånn som jeg har skjønnt dette me senking på GTI og forgasser er at hvist du har en GTI og senker den med dempere og fjære 60mm så vil ikke dette si at den blir like lav som en forgasser som er senket 80mm...... skjønner ikke helt dette fordi folk sier jo 100 forskjelige ting men det er slik jeg har oppfattet det.... men det er greit at begge bilene er blå... men det er jo de to forskjellige blåfargene man overhode klarer og finne.... di ligner jo ikke i d hele tatt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Originally posted by |TobbE| Vi kjennte på den da den sto i parkhallen... husker du?? du var jo dær sjøl da.... Bilen sto på bukker da. Men, den er faktisk stivere nå enn det den var før. Og stivere blir det.. men det er greit at begge bilene er blå... men det er jo de to forskjellige blåfargene man overhode klarer og finne.... di ligner jo ikke i d hele tatt.... Nei, og takk for at dem ikke ligne! Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|TobbE| Skrevet Mars 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 ja jeg kan si det på denne måten: jeg er også gla for at d ikke er samme blåfarge.... smak og behag så de sier.... men fra spøk til alvor... skal du lakke bilen snart?? tenger på panser og fangere... vet ikke om det er noe mere som bør lakkes??? ja en av di gangene vi var dær sto han på bokker... å en annen gang sto den med TSW felgene på.... men det er jo ikke noe å diskutere.... fint at den blir stivere i alle fall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Originally posted by |TobbE| ... Sånn som jeg har skjønnt dette me senking på GTI og forgasser er at hvist du har en GTI og senker den med dempere og fjære 60mm så vil ikke dette si at den blir like lav som en forgasser som er senket 80mm...... skjønner ikke helt dette fordi folk sier jo 100 forskjelige ting men det er slik jeg har oppfattet det.... Senker du en GTI 40 mm, så senker du den 40 mm. Senker du en GL/CL/C 40 mm, så senker du jammen den også 40 mm. Og da mener jeg senking ved å bytte fjører + dempere. Poenget er vel at om du tar en original GTI og setter på den nye dempere og fjører som er 40mm senket, så vil GTI'en bare bli 20 mm lavere enn det den var fra før av, men fortsatt vil den bli 40 mm senket. Tar du en original GL/CL/C så vil den også bli 40 mm senket, men den skulle i teorien bli like langt ned mot bakken som GTI'en ville. Dette forutsetter naturligvis at topplagerskålene på begge bilene er like.. Og det finnes golfer med injection som ikke er GTI.. de heter vel bare GL(i), som også er like høye som vanlige GL/CL/C. Det essensielle når man senker GTI/ikke gti er vel forholdet mellom høyde før og etter senking. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Originally posted by |TobbE| ja jeg kan si det på denne måten: jeg er også gla for at d ikke er samme blåfarge.... smak og behag så de sier.... men fra spøk til alvor... skal du lakke bilen snart?? tenger på panser og fangere... vet ikke om det er noe mere som bør lakkes??? ja en av di gangene vi var dær sto han på bokker... å en annen gang sto den med TSW felgene på.... men det er jo ikke noe å diskutere.... fint at den blir stivere i alle fall... Kan ikke huske at du har vært der flere gang, den gangen du va lamme mæ der så sto den på bukka. Men men. Ja, støtfangeren skal lakkeres nu i nærmeste framtid. Driv på å tenke på ka æ skal gjøre med panseret, treng litt lakk det også, men tenkte kanskje på nå luftinntak. Vet ikke, må se. Ellers blir det vel lakkering av de nye døran når æ får handtak og speil. Og lakkering av den nye bakluka. Og kanskje den plata under bakluka når æ fjerne emblema etc... Ellers har æ to små skada bake på høyreskjermen som æ må fikse. Grønn Ring - Fikk avslag når æ kjøpte bilen. Gul Ring - Sentralverkstedet har laga den skaden. Fått erstatning Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|TobbE| Skrevet Mars 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Ja kordan luftintak hadde du tenkt på?? Hvist det bare er fangeran de to bonglene og panseret så begynner jo dette å ta form..... Er den kjørbar nå da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Originally posted by |TobbE| Ja kordan luftintak hadde du tenkt på?? Hvist det bare er fangeran de to bonglene og panseret så begynner jo dette å ta form..... Er den kjørbar nå da?? Æ vet ikke kordan luftinntak. Vil ikke ha nå overdimensjonert og stygt. Bare nå lite og tøft.. Som har en funksjon også. Om det ikke blir på panseret så blir det et på høyre forskjerm.. Bilen e fullt kjørbar, har den egentlig vært hele tida. Å to små bungla og det panseret e ikke så farlig, haste ikke så veldig. Men, den frontfangeren e dårlig lakkert, så det haste :) Ellers kommer ei leppe på bakfangern nu snart... Fyre på skiltan i slutten av denna uke, eller i begynnelsen av neste uke. (Beklager dialekt ;) - Bare blir sånn) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 har du ikke 90 fanger fester på bakfangeren? siden den henger så... :P så nesten ut som om det ikke var fester der i det hele tatt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2003 Originally posted by vwgolf2 har du ikke 90 fanger fester på bakfangeren? siden den henger så... :P så nesten ut som om det ikke var fester der i det hele tatt... Har sett at mange mk2'ere i USA har det samme problemet. Trodde det kom av at fangerne er uorginale men på min bil så sitter fangerne som støpt... Jonte: skikkelig bra verksted som lager bulk og ødlegger/stripser fast tåkelyset :rolleyes: Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg