Gå til innhold

Problemer med ujevnt drag/fusking.

Ranger emnet

nicolay

Anbefalte innlegg

Har en Golf IV GTI 1998 med forge dump-ventil (åpen og flyttet), K&N innsatsfilter og SKN chip. Merket i går at bilen "hopper" på tomgang (turtallet ser fint og jevnt ut) og at jeg ikke får noe drag når jeg kjører, akkurat samme følelse som om du starter i fjerdegir og tråkker på. -> bilen virker nesten som den kveler seg.

Hvis jeg ligger i litt fart og skal kjøre forbi eller dra på litt føles det som om det ikke skjer en dritt annet enn at turtallet flyr til værs (ingen reaksjon på bilen), men turtallet er jevnt! Merket at noe skjer men bilen går akkurat like fort.

Hvis jeg drar på som over kan det skje at bilen plutselig rykker til noe jævlig og får full fart, selv om det kun skjedde to tre ganger på en laaang tur.

TRENGER HJELP! :pray

ps. bilen har gått 70000 og har aldri skiftet regreim, kan det være den? LMM og luftfilter er ikke gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker så rart om det er LMM, den er byttet for mindre enn et halvt år siden, men den kan vel plutselig ryke uansett den... Er ikke noe måte å rense den?

Vet ikke om det går ann å rense den.. Bruker du resirk'n på dump'n ? Vet at de pleier å ryke hvis den ikke blir brukt.. Har du satt den rett foran spjeldet ?

En kompis satte på RFL på sin bil og satte den rett foran spjeldet og da tok det ikke lang tid før LMM tok kvelden..

De byttet også en temp. føler på bilen til mora mi og da var det bra i en ukes tid, så begynte den å kødde.. Da fant de ut at det var LMM som var gåen..

Kan jo prøve å bytte temp. føleren først og se om det ble blir bedre da.. Koster ikke stort.. Underkant av 200,- mener jeg å huske..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider