Gå til innhold

Hvor mye skal G60 motorer lade????

Ranger emnet


Morten 3

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er hvor mye skal G60 lade med orginalt hjul.?

Satte inn turbotrykks måler i dag. Det er en slik en som går fra -1 til +2 kg/cm3. Koblet den inn på vacuumslangen som går på bensintrykkregulatoren. Starter opp så går den på minus siden, men ved full gass går den til ca 0,3.:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvor mye skal G60 lade med orginalt hjul.?

Satte inn turbotrykks måler i dag. Det er en slik en som går fra -1 til +2 kg/cm3. Koblet den inn på vacuumslangen som går på bensintrykkregulatoren. Starter opp så går den på minus siden, men ved full gass går den til ca 0,3.:cab

 

Du må ut å kjøre.

 

Finn deg en lang svak oppoverbakke og dra den helt ut på 2 giret ( gjerne 3 .. men da går det litt fort)...

 

Du skal da ha 0,6 bar ladetrykk

 

Vet du om laderen er overhalt ?? dette bør gjøres !!

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ladehjul str som styrer ladetrykket (og selvsagt stand på lader). Lader du 0,3 bar og ikke har noen lekkasjer, er det 99,5% sikkert at laderen din ikke kan overhales.

 

Ta av staget til returspjeldet, la motoren gå på tomgang og lukk returspjeldet, da vil du høre om det lekker noen steder

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

:thumb

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og prøvde den metoden med kjørekomputeren. Står at vis en har over 104 så har man vacuum lekkasje. Jeg hadde over 300. Prøvde også å kjøre i en slakk oppoverbakke med fullgass på 3 gir. Da ladet den 0.6 ved 7000o/min. Skal prøve å ta av staget på returspjeldet i morgen og høre etter lekkasjer. Regner med at det er susing jeg skal høre etter? uhhmmwhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og prøvde den metoden med kjørekomputeren. Står at vis en har over 104 så har man vacuum lekkasje. Jeg hadde over 300. Prøvde også å kjøre i en slakk oppoverbakke med fullgass på 3 gir. Da ladet den 0.6 ved 7000o/min. Skal prøve å ta av staget på returspjeldet i morgen og høre etter lekkasjer. Regner med at det er sussing jeg skal høre etter? uhhmmwhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår