Gå til innhold

Er det mulig å demontere KM-tellar?

Zeph

Anbefalte innlegg

Eg satte nylig inn dioder i dashbordet og såg at heile instrumentdelen var laus og kopla til med 3 pluggar. Kunne du åpna opp den boksen og klypt av ein ledning eller liknande slik at KM-tellar ikkje går lengre?

Har ikkje tenkt å gjere det altså, berre lurte :)

Nissan Primera P11 98-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg satte nylig inn dioder i dashbordet og såg at heile instrumentdelen var laus og kopla til med 3 pluggar. Kunne du åpna opp den boksen og klypt av ein ledning eller liknande slik at KM-tellar ikkje går lengre?

Har ikkje tenkt å gjere det altså, berre lurte :)

eg har ikkje peiling... men tippe da ikkje e så enkelt... ein ting kan eg garantera; ingen som les detta innlegget komme te å villa kjøpa din bil:)

var det vanskelig å demontere dashen? masse arbeid? vanskelig å få sammen?

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KM lengden blir lagret i en chip bak instrumentene. Hvis du skal tukle med den må du lodde den løs og koble den til en PC for omprogrammering. Ellers kan du kjøpe en "Dings" som koster alt mellom 15000 - 80000 for å stille tilbake. :) Dyrt med andre ord :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... men eg trur ikkje eg våger å demontere heile dashen... kiipt viss eg ikkje får den sammen...

Sjekk ut http://www.whipeout.net og galleriet. Der skal det ligge noen bilder som kanskje kan hjelpe de som er litt usikre på demontering av dash.

Ekke så vanskelig...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på p11 er det bare å dra ut kontakten på gearkassa :) da går ingenting

Det har jeg gjort nå.. Hehe... Speedometeret fulgte turtelleren, så hvis jeg stod i ro og kjørte motoren opp på 3000rpm, så kjørte bilen i 50 eller noe slikt. Og km telleren gikk selvfølgelig også... Dette skal fikses nå som alt er plukket ut igjen.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort nå.. Hehe... Speedometeret fulgte turtelleren, så hvis jeg stod i ro og kjørte motoren opp på 3000rpm, så kjørte bilen i 50 eller noe slikt. Og km telleren gikk selvfølgelig også... Dette skal fikses nå som alt er plukket ut igjen.. Hehe..

På den lyse siden så blir det vertfall noe mer nøyaktig måling på hvor

mye motoren er gått! :bump

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den lyse siden så blir det vertfall noe mer nøyaktig måling på hvor

mye motoren er gått! :bump

Km standen ligger i speedometeret så der står den lengden chassiet har gått for å si det slik. Men dette har ingen betydning for motoren nå da, i og med at det er snakk om en så og si fullstendig overhaling av den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider