Gå til innhold

HJELP! trøbbel etter motorvask!*haster

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

var i gang å vaska bilen i kveld, så tenkt jeg jeg liksågodt kunne shine litt under huven også i samme slengen. så jeg gikk i gang å sprøyta på parafin(ja veit det ikke er det en egentlig skal bruke, men er noe jeg har lært av fatter'n, som har gjort dete et utall av år på både biler og lastebiler) jeg ungikk å sikte på fordeler,lmm,dysene,coil og dynamoen. så tok jeg en sigg å lot parafinen virke litt, så sprøytet jeg over med høytrykspyleren, sto passelig langt ifra, med så åpen stråle som mulig. jeg ungikk spsielt de overnevnte komponentene på motoren nå, samt alle pakninger; blokk/topp/innsug/utblås.

etter jeg var ferdig gnikket jeg litt med fille der jeg ikkevar fornøyd med resultatet. så skulle jeg starte den, men måtte kinne bittelitt lenger enn vanlig, men tenkte ikke noe over det. så lot jeg den stå å svive littegrann, men etter et par minutter begynnte den å harke litt..tenkte bare jeg kansje adde fåt noe vann inn eksosen eller noe, så hang meg ikke noe videre opp i det. men eter et minutt å to ble det verre. så ruset jeg den opp til ca 2000, så sveiv den helt fint i ca 5sek, å begynnte å herke igjen, så slapp jeg den ned på tomgang(800-900) så sveiv den helt fint igjen, så begynte den å harke. dette varer i ca 2sek, så sviver den fint i 5sek etterpå, så kommer 2sek til med harking.. den var begynnt bli varm, så jeg ruse den opp till 4-5tusen, dersveiv den helt fint, men når jeg slapp den ned på tomgang var det samme driten igjen. plutselig var det rett før den stoppet, men kom akkurat over kanten, men når jeg prøvde å gi litt gass etterpå, gikk det 2-3sek før den hoster seg oppover registeret!

e det noen som har forslag til hvor feilen kan ligge!? hadde vært fint om jeg viste hva jeg skulle se etter før jeg begyner å skru!

så setter pris på om noen svarer..fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok av/på pluggledningen og alle andre kontakter som kunne ha noe med saken å gjøre og blåste de rene, ingen forbedring, så kjørte jeg en tur.så kom det seg litt etter litt, og nå er den helt fin igjen:D

takk for tips:) var litt "shakee stevens" en stund, men nå er jo alt ok:D

*hehe terga forresten på meg to gamle folk som gikk tur da jeg sto stille en stund å hørte en busserulls sang! "kor i helsikken e sandes" har rimelig grei bass ja;) de mente det var fælt av meg å stå her å bråke så fælt! hhe bare smilte pent å beklaget så nikket gubben surt å de gikk videre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider