Gå til innhold

Mer om min nye 244 *modemwarning*

Ranger emnet

ss242

Anbefalte innlegg

Soo.... Honda har altid lagd gode motorer. Uten turbo. Ikke noe å diskutere, men jeg ser at det er volvo som dere lever for. sorry :offtopic

jamen volvomotorene har noe som heter dreiemoment....noe hondamotorene mangler.....og det er vel kjekt og ha.... :offtopic

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Kjøpt på Biltema til 798, fikk idè'n fra en i golf forumet her.

Så har faktisk fått gjort litt i dag, selv om det pissregner ute.

230f.jpg

Byttet til M47 girkasse, og begynt å heise ned motoren.

hmm, hiv klarlakk på den, mens den står i teltet, så får du kameleoneffekt??

hehe...

(refleksjoner fra teltet)..

nei, men.. hvordan går det med prosjektet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle bytte dører på høyre side så har du fått med deg feil dører hjem, de røde er vel til venstre side...

Lyst til å selge felga dine eller? Ga du bare 500kr for 4stk ??? 100+felger eller er det eiker felger?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, grattis med Volvo da; du klarer ikke gi slipp på disses gamle skrotbilene??

Jeg kvitter meg med "Røda ulven" i helga; min gamle øyensten av en Volvo 244 -78 går for spotpris *snufs*, kr 12 000,-. Se min hjemmeside.

Burde beholdt den noen år til, men greit å frigjøre litt plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger antagelig gull ungen min nå også, men veit at den blir tatt godt vare på... Men er veldig usikker på om jeg vil.. Om et par år når jeg har pengene til å fullføre så kommer jeg nok til å angre livet av meg for at jeg solgte et så godt eksemplar av en 75 mod..

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger antagelig gull ungen min nå også, men veit at den blir tatt godt vare på... Men er veldig usikker på om jeg vil.. Om et par år når jeg har pengene til å fullføre så kommer jeg nok til å angre livet av meg for at jeg solgte et så godt eksemplar av en 75 mod..

Hvor mye? Jeg synes 12k er LITE for min 244, tatt i betraktning at den er så strøken og snart veteran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt budt 15. Og det er den nok verdt så jeg har ikke noe problemer med det.. Er bare litt kjip følelse man sitter igjen med etter å ha brukt en del tid/penger på en bil... Og så trenger jeg jo _egentlig_ ikke selge den. alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tak i et gammelt digitalkamera, så nå må dere plages litt mer :cool:

244-2.JPG

Tomt og fint motorrom, med skinnende ny servo.

stor motor ass. :wave snakker vi 600hk? :hammer

ja er nok 600hk... Han har jo hvertfall oppgradert girkassa si...

Veit ikke helt type, men kasse er det nå hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke kødd med motorrommet mitt :hammer

Breisladdern:

Er venstre side jeg skal bytte på;)

Beholder nok de felga, har ingen andre så!?

Turboperformance:

En gang Volvo, alltid Volvo. Trodde du hadde skjønt det?

Selv om man får noen anfall iblant.

Hvor lang tid har du egentlig brukt på å selge 244'n?

Ellers så har det ikke skjedd så mye, har vært i Sverige hele uka.

Måtte seff lete etter litt deler på hugger'ene der, men det var overraskende lite Volvodeler.

Den hugger'n jeg så mest Volvo på, var faktisk i Kongsvinger!!??

Men fikk med en liten godbit da:

940stoler.JPG

Er svarte selv om de ser grå ut der (blitz).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kødde med motorommet ditt jeg, du har jo tråss alt giroverføring alà "super blue nylon" med trinn løs talje i kupè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, spesielt når dette er en prototype fra Volvo med hydraulisk sjaltingcheers

kasse.jpg

Kom uansett en dag tidligere enn beregnet hjem fra ferie, så da blir det tid til litt mekking.

Første oppgave i dag, er å tilpasse fester til setene:

sete.jpg

Kommer sikkert noen oppdateringer i løpet av dagen (forhåpentligvis).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyflate, skikkelig kasse fra volvo ja.. det skulle`n hatt.

Hva slags seter er det?

Hvis du har arbeidslyst så kan du dra opp til jessheim en tur å kaste inn girkasse i bilen min... :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider