Gå til innhold

Renovering/bygging av B23ET (bilder)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glem ikke at de smidde stempla gikk ut av produksjon/salg for leeenge siden,så jeg har mine tvil til at det sitter smidde stempler i alle b23et motorene som ruller rundt.

 

Neida. Du får visstnok 96.60mm stempler enda, Parner har ihvertfall til salgs.

 

Det er visst org. størrelse og 1.ste overborr det er slutt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er AT'en solgt for 6500,- :wave hehe!

 

Jeg har gått til innkjøp av nye tennplugger, noen ekstra pakninger som manglet i overhalingssatsen, mellomaksel kryss og splitter nytt lediningsnett til motoren :fire: . Skal opp i posten og hente M46 mellomaksel, girkasseoppheng, spakstell, vannpompe..og noe annet..husker ikke.

 

Når det gjelder motoren så er bunnpanna, kåpa bak på veiven, kåpa forran på veiven, den halvsirkelen som du fester clutchuset i og fordeleren kommet på. Det foregår og lakking av div reimhjul og detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du solgt en b230 at for 6500?? omg..

 

Trodde man skulle være god hvis man fikk mer enn 3-4000 for en slik en..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags knask? at det er 2.1 l i stedet for 2.3 teller vel ikke positivt.

 

Uansett er det en AT motor, og jeg fikk kjøpt en for 1500 som jeg solgte for 2500 en gang.. Noe stort mer enn det var umulig å få for den.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en B21AT med 21 ET stempler, M-råder, planet 530 topp med VX kam, modda gulkork gasser, portet trykkboks, elektronisk tenning, elektronisk bensinsystem (dvs. innsprut tank, pumpe osv. regulert av en Malpassi bensintrykk regulator), SACHS forsterket trykkplate (440nm), SACHS turbo clutch lameller, Garrett TB0313 turbo (0.9 i trykk), ARP toppbolter.

 

Dette skal levere 200-210 hk. Det var bla. ny vannpompe, toppakning, forgasserpakning, tennplugger, pluggledninger, innsugspakning, eksospakninger, simmerringen på veiva og mellommakslingen i motoren forran nye. Det er det jeg kommer på i farten. Motoren ble bygget i august-februar 2003/2004. Rundt 20.000 ble brukt. Så har jeg lagt ut en bra sum etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken fra åsane bilopphugging inneholdt mellomaksel, girkasseoppheng, spakstell, flens til 50.8mm aksling og en feil vannpompe :deng Det ble da bestillt en ny med en gang og jeg må sende tilbake den andre (som var til 230 blokka)

 

Så venter jeg fortsatt på det nye ledningsnettet, kryssa og den simmerringen. Det ble sendt fra haugesund i dag. Så med andre ord jeg får ikke gjort en dritt i helga.

 

Når det gjelder lakkinga så blir vannpompereimhjulet, reimhjulet på veiva, thermostatholderen, choke sensoren, dekselet bak kamrema og feste til oljekjølerrøyra lakket i grått. Fuelrailen, wastegaten, wastegate feste og kamremhjulet blir lakket i marineblått. Støttestaga til torpedoveggen og staget til innsuget er lakket signalgult.

 

Girkassene er under modifisering M46P kassa fra 760en skal få på seg OD delen fra M46J kassa, slik at den får mekanisk speedo og kan brukes på 240en. Nå sliter jeg som faen og få av OD delen på P kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår