Gå til innhold

Renovering/bygging av B23ET (bilder)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja se der...begynner og se bra ut nå den motoren :) når skal du hive den inn?

 

Takk takk!

Skal handle filter i morgen. Så må jeg ta av mellomakslingen og sette på svinghulet, lamellene, trykkplata og utløserlageret. Så er det til og få den nedi. Torsdag kanskje...Så må en kompiss komme og legge opp ledningene inne i bilen. Der er jeg helt grøn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..gleder meg til å se resultatet.

 

Jeg og. Det jeg gleder meg mest til er og kjenne at det drar med en gang jeg gir på, slippe at det lugger og napper og så kommer motoren på 3-4000rpm. AT'en var håpløs uten trykk, den dro ikke litt under 2500rpm.

 

Det er jo og en innkjørings fase på nesten 4000km. Først så skal det kjøres 800 veeeeldi rolig, så skal det skiftes filter og olje, så skal det kjøres 3000 ikke for rolig men heller ikke dravkjøring, så skal det skiftes olje og filter, SÅ er motoren skikkelig innkjørt. (noen som sa chip? hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere bilder!

 

Nesten klar til og bli tatt ut

P8080001.jpg

 

 

AT'en vell utav

P8100003.jpg

 

Pent!

P8100005.jpg

 

Mangler noe her da... :hammer

P8100007.jpg

 

Wastegaten skal lakkes marineblå

P8110008.jpg

 

Toppen er kommet på

P8120012.jpg

 

Et smykke!

P8120014.jpg

 

Hmmm, en M46P kasse!!

P8120015.jpg

 

Som skal bygges om med OD fra en 240 M46 kasse med mek.speedo

P8120017.jpg

 

 

Nye bilder: 16.08.2005

 

Nye deler

P8160019.jpg

 

 

P8160020.jpg

 

 

P8160021.jpg

 

 

Ny lakkerte deler

P8160022.jpg

 

Nesten komplett motor

P8160023.jpg

 

 

P8160024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, stå på :)

 

ps.. det var litt tullete, det b21at prosjektet..

hehe.. du kunne jo heller kjøpt en ft for de 20.000 du brukte på motoren?

men, du gjorde det kanskje for å lære deg noe? så da er det egentlig litt anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men selve kassa er jo sterkere der igjenn.

 

 

VOLVO GEARBOX BACKGROUND: Volvo M46 with Overdrive: The 240/760/740 Volvo turbos use a strong M46 gearbox being a Volvo in-house designed 4 speed, coupled to a UK designed Laycock de Normanville Overdrive Unit for 5th. Early M46 cases are cast iron, later cases - Al.Alloy. The gearbox is reportably good for near 225 hp levels with a torque load of 220-295 ft.lb (300-400 Nm). Around 1986, 740/760 turbo models came fitted with a slighty updated M46 'D' box mated to a tougher 'Type P' Overdrive. The 'Type P' could handle more torque than the 'J', the main change being an increase in the M46's output shaft diameter, hence later 'Type P' OD's cannot be retrofitted to the earlier M46's with the 'Type J' OD. The alloy 740 version can be retrofitted into a 240 with a change in rear output shaft flange, and by swapping in the shorter 240 gear shift extension frame.

 

kilde: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/supra_in_volvo.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår