Gå til innhold

problem med "hakking" når jeg slipper gassen

Ranger emnet

zumman

Anbefalte innlegg

bil golf 2 gti 8v 1.8L

problemet er at når jeg kjører... og slipper gassen.. når den kommer ned på under 2000RPM så begynner den og hakke... helt til jeg gir litt gass igjen, eller trykker inn clutchen ;P hm, fikk tips om at jeg kunne rengjøre tomgangsregulatoren... noen som har erfaringer? eller kan det være at den suger falskt?

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være mye rart, det der. sjekk gummien på røret fra K-Jet'en og se til at den sitter skikkelig på innsuget. hvordan er det under pådrag?

hehe.. under pådrag går det så det blir sorte spor i asvalten.. :P (akkurat fått lappen) hehe :) menne.. går fint så lenge man gir gass... værre når man slipper den.. hm. men jeg hadde på sånn pipercross luftfilter.. bytta tilbake til orginal.. ble noe bedre. Går mye jevnere på tomgang enn den gjorde.. og.. når den står og går på tomgang, vis jeg bare "lear" så vidt på den gummislangen fra innsuget.. drar eller dytter, så endrer tomgangen seg.

95mod Audi s6 2.2t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis jeg bare "lear" så vidt på den gummislangen fra innsuget.. drar eller dytter, så endrer tomgangen seg.

Mest trolig er det falskluft som er problemet.

Finn tak i en flaske med startgass å prøv deg fram. Spray rundt om på innsug-slager osv å se om motoren øker på turtall.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest trolig er det falskluft som er problemet.

Finn tak i en flaske med startgass å prøv deg fram. Spray rundt om på innsug-slager osv å se om motoren øker på turtall.

hm.. tok av pipercross filteret nå.. og satte på det gamle + justerte tomgangen... så nå går den som den skal...

men skulle gjerne hatt pipercrossfilteret på... :\ hm.. kan det være at den suger for lett luft gjennom det?

95mod Audi s6 2.2t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo sette på filteret også prøve å justere tomgangen igjen... godt mulig det er for lite gjennomstrømningsmotstand på det? btw, har du noe mer informasjon om bilen din? bilder av motorrom etc? ble litt interessert, siden jeg har ombygd selv :P

kan fikse noen bilder.. vente til det blir litt finere vær ;P hm.. men har noe mer problem og jeg.. nå med orginal filteret så går den uten noe hakking.. men det hender den hakker.../kutter ut under pådrag... :\ dette gjelder særlig vis den har stått og gått en stund på tomgang.. eller slakk kjøring på under 2000rpm. *huff.. ikke greit og ha bil* men sender deg link til bilder på pm. eller noe jeg.. eller har du msn? isåfall legg meg til ;) janarne87@hotmail.com hehe er og interessert i hvordan bilen din er.. så bare og kom med informasjon :)

95mod Audi s6 2.2t

Lenke til kommentar
Del på andre sider