Gå til innhold

Hva har blitt gjort med din bil?

Ranger emnet

Rozar

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva er det folk har gjort på sine A3/S3 her i landet??

Interessant å se hva folk har gjort for noe, og også interessant å se om det jeg har gjort kan måle seg opp mot andre A3 brukere her i dette kongeriket..

Med vennlig hilsen

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig småtteri..

Har for øyeblikket kun noen bilder av bilen på depå'n på Zatzy, men vi får se hva som skjer etterhvert..

http://www.zatzy.com/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=81

Har ikke helt fått bilen klar for denne sesongen ennå da, knuste diffen etter NTB-treffet i november og bestemte samtidig at jeg skulle gjøre litt mer med motoren når jeg likevel skulle i gang å skru igjen.. Ny girkasse ligger klar, men venter fortsatt på at APR Stage III Transverse kit programmet for biler med mekanisk gasspjell skal bli ferdig.. De regner med å ha programmet ferdig til fredag i USA, konvertering til europeiske biler skal da være klart onsdag eller torsdag forhåpentligvis.. Da vil kit'et umiddelbart bli sendt til derifra til Powerzone. Håper dette vil gjøre underverker med prestandaen i bilen..

Ellers så har jeg et par ting til å "plukke på" før bilen er helt klar for sommeren..

Hadde egentlig håpet på å bli klar før VACN-treffet på Våler 18-19 mai, men tror det blir litt vel snaut dessverre.. Men har i alle fall satt meg som absolutt mål å være helt klar før Gatebil-treffet på Rudskogen..

Med vennlig hilsen

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Originally posted by marius

Ingen av dere som trenger et par bane felger ellerno?

Har et par nye orginale ådi felger til salgs! 16" x 8"

Sjekk bilder her

de er forøvrig alldri satt på noe bil og er helt 100%

mvh

Marius

Kunne gjerne tenkt meg både 15" og 16" drag-felger jeg, men må nok dessverre klare meg med de 17" (bane/drag) og 18" (vei) felgene jeg har. Blir nok litt for upraktisk å måtte bytte bremser bare for å kjøre drag gitt..

Dessuten.. Hvis disse felgene du skal selge ikke har skriveleif i boltmønsteret så blir det nok ganske vanskelig å få satt dem på en A3/S3/TT/Golf IV da disse har boltmønster 5/100...

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Søkende

Hei har selv en audi a3/s3 som er bygget om i tyskland.

Er interessert i å sette inn større turbo, bytte girkasse også videre. Vet du om noen som kan være behjelpelig m dette?

Powerzone har fått agenturet på amerikanske Audi Performance Racing (APR).

sjekk ut websiden: http://www.goapr.com eller http://www.apreurope.com

Jeg har selv sittet og snakket med Mitchell som har vært med å utvikle Stage III Transverse kit'et, og kan bare si en ting.. Disse gutta VET hva de driver med..

APR Stage III transverse kit'et koster 85000,- ink. mva pluss eventuell montering. I effekt kan det sammenliknes med MTM/Dahlbäck sitt 330Hk kit. Dette har dog en litt annen pris (ca. 200000,- NOK ink.moms)

Utover dette så har de utviklet bl.a noe som heter EMCS, som er en helt "ny" måte å chippe på.. Dette kan du også lese mer om på hjemmesidene deres..

Med vennlig hilsen

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

Powerzone har fått agenturet på amerikanske Audi Performance Racing (APR).

sjekk ut websiden: http://www.goapr.com eller http://www.apreurope.com

APR Stage III transverse kit'et koster 85000,- ink. mva pluss eventuell montering. I effekt kan det sammenliknes med MTM/Dahlbäck sitt 330Hk kit. Dette har dog en litt annen pris (ca. 200000,- NOK ink.moms)

Med vennlig hilsen

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

Det er jo flott at Powerzone har har blitt importør av APR - de har mye tøfft til VAG. Men jeg må jo inrømme at jeg aldri kommer til å kjøpe ett sånt kit derfra når jeg ser at prisen i USA ( eks. norsk mva og frakt ) er 31.960.- kontra BLODIGE 85.000.- i Norge !!!

Fyttigrisen for en fortjeneste !! La oss si Powerzone får 20-30% rabatt på USA veil som importør for Norge - 27.166.- ( -25%) så legger du til frakt ( 30kg ) ca. 2000.- ( FedEx/UPS expedited - 5 dager ) .... 29.166.- så er det null toll på bildeler..... + mva Brto. inn til Powerzone 36.165.- Nok ..... selges ut for 85.000.- :mad: Sitter da igjen med den nette sum av 48.835 !!!!!!!!!!!!!

Og kom ikke her å fortell meg at jeg ikke klarer å få kjøpt europa software og dette kittet gjennom en APR forhandler i USA pga eneretten til Powerzone i Norge ..... sånne historier har jeg hørt før. Med mindre Powerzone skal sitte med en 5-6 sånne kit på lager synes jeg det er meeeeeeget drøyt at de skal ha en så kallt 2.35 kalkyle på APR kittet !!

Om det er noen trøst så synes jeg Dahlback er enda verre hva gjelder priser !!!

Ps. Hadde Powerzone tenkt seg litt om, satt prisen til 49.900.- så hadde de bøtta ut dette settet fortere en de hadde klart å bestille !! Fortjenesten hadde blitt vel så bra, og tilnærmet INGEN hadde kunnet konkurrere på HK pr Kr :D

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Skulle bare ønske at den reelle prisen på det Stage III kit'et var slikt du har regnet ut jeg, men dessverre så er det ikke i nærheten av hva kitet koster inn til Powerzone engang den utprisen du har klart å drømme om..

Allt som blir solgt gjennom APR er strengt kontrollert av hovedkontoret i USA og i Europa. Ingen av forhandlerene skal gå ut over sitt nedslagsfelt når det gjelder geografisk lokasjon hvis det er en annen APR forhandler i det geografiske området.

APR Europe har full kontroll over allt av programvare, og man kan f.eks ikke klare å få tak i disse via USA.. Allt fra APR som blir solgt til Europa går igjennom APR Europe - som igjen er urokkelige mot sine forhandlere igjen..

Dette burde jo du vite allt om, som har prøvd å kjøpe deler av dem direkte selv..

Vil også påstå at selv med den prisen som er satt at det ikke er noen i Norge eller Sverige som kan konkurrere med dette settet på pris..

Med vennlig hilsen

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg faktisk og sende bilen sin frem og tilbake i container til USA og montere kitet der !!! Og du sitter igjen med 20-25.000 i forhold til Norsk pris......

Blodpris spør du meg ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

Hei..

Skulle bare ønske at den reelle prisen på det Stage III kit'et var slikt du har regnet ut jeg, men dessverre så er det ikke i nærheten av hva kitet koster inn til Powerzone engang den utprisen du har klart å drømme om..

Allt som blir solgt gjennom APR er strengt kontrollert av hovedkontoret i USA og i Europa. Ingen av forhandlerene skal gå ut over sitt nedslagsfelt når det gjelder geografisk lokasjon hvis det er en annen APR forhandler i det geografiske området.

APR Europe har full kontroll over allt av programvare, og man kan f.eks ikke klare å få tak i disse via USA.. Allt fra APR som blir solgt til Europa går igjennom APR Europe - som igjen er urokkelige mot sine forhandlere igjen..

Dette burde jo du vite allt om, som har prøvd å kjøpe deler av dem direkte selv..

Vil også påstå at selv med den prisen som er satt at det ikke er noen i Norge eller Sverige som kan konkurrere med dette settet på pris..

Med vennlig hilsen

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

Har du satt fyr på sokkene dine og inhalert de rare gassene ??

Selv om Powerzone kjøper kittet til FULL USA pris så sitter de igjen med blod fortjeneste !!! Eller sitter du virkelig her og prøver å fortelle oss at Powerzone sin innkjøpspris er MER enn FULL USA utsalgspris ???

Streng kontroll ??? HaHaHaHa - da er du bra naiv om du tror at det er slik det fortoner seg i virkeligheten. Jeg kan kjøpe HVA jeg vil HVOR jeg vil - alt handler bare om hvem man snakker med. Du har kanskje ikke fått med deg at selv ting som er forbudt ved lov lars seg kjøpe ?? Men, seriøst, jeg skal alltids finne en forhandler av APR i USA som kan selge meg varene til en brøkdel av hva Powerzone forlanger her i Norge. Og kom ikke her og si at han ikke kan levere Europa software - fins den - så selges den - uansett hva du har å melde om den saken.

Jeg har forøvrig aldri prøvd å kjøpe deler fra APR, jeg vet ikke hvor du tar det fra ??!!

Ingen som kan konkurrere her i Norge eller Sverige ?? Stikk fingern i jorda er du snill, ja, den som er 100.000 km under deg ja.... Vær så snill, kom ned fra hvor enn det er du svever rundt da.

Fort og gæli;

Fullt programmerbart data sprut - 20.000.- ( alle sensorer ink )

Turbo - 15.000.-

Grenrør - 10.000.-

Race eksos med race kat - 13.000.-

Dyser - 4000.-

Intercooler - 10.000.-

Div pakninger og skiver - 2500.-

Grunn programmering - 5000.-

79.500.- det er før rabatter - og da har du dessuten fått FLERE deler enn det du får fra APR + at da har du ett full programmerbart system som gjør at du kan endre ting som du vil. Du kan eventuellt sette opp flere forskjellige programmer.

Nei vet du hva ......

*Houston, we have a problem .... Rozar is in space orbit*

PS. Håper du ikke tar deg altfor nær, men andre som leser dette burde få alle vinklingene på hva du kaller en bra og konkurransedyktig pris. Du svarte forøvrig aldri på om du faktisk jobber hos Powerzone.

:D

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider