Gå til innhold

lector: Prosjekt Audi A4 "spider" \ RF \ Riger

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

Blir tøft det der lector! Har gått og tenkt på samme løsningen for min Audi. Du skal vel skjære hullet større ja, helt ut til kantene?

Jeg lurer også på å sette inn et plexiglass med ca 20 passe store hull, da for å beskytte elementet litt men samtidig (hvis det lar seg gjøre) vil det se litt mer skikkelig ut istedenfor å bare ha et stort hull. Suben min er det lys i som dunker i takt med musikken, så tror det kan bli kult :)

Hvordan gikk du fram for å få hull da?

- 96 Audi A4

-------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 505
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir tøft det der lector! Har gått og tenkt på samme løsningen for min Audi. Du skal vel skjære hullet større ja, helt ut til kantene?

Jeg lurer også på å sette inn et plexiglass med ca 20 passe store hull, da for å beskytte elementet litt men samtidig (hvis det lar seg gjøre) vil det se litt mer skikkelig ut istedenfor å bare ha et stort hull. Suben min er det lys i som dunker i takt med musikken, så tror det kan bli kult :)

Hvordan gikk du fram for å få hull da?

Hullet skal ut til kantene. Mulig jeg skal kutte ut RF logo. Men veit ikke hvor mye "hull" det blir til luft trykket da.

Har led under car kit under bilen som blinker i takt med musikken jeg :P

ÆÆdabÆÆda :)

Jeg tok en vinkel sliper å skar ut den plast veggen på baksiden av sette. Veggen er bare 3 mm eller no, så ikke kutt dypt. Så drar du ut det som er inne i der. En sånn skumgummi plate. Så skar jeg trekket foran i en "X. men pass på så du ikke kutter for mye. Var redd for å gjøre det selv :)

Kommer mer bilder imorge. Skal vel legge gulv. Gjøre ferdig midtarmlene hullet.

Prøve å bli HELT ferdig med plasseringa av basskassa. +++ Litt pussing av små ting :P PS: Bare å komme med tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett hjemme har klikka £$£@€$@ Hore telenor :)

Men her har dere noen bilder.

Testa lyden å den ble ganske bra. Selv om jeg ikke har mer enn 30mm2 kabel og en 2 kannal forsterker. Så blir nok enn god del bedre da jeg får 50mm2 . kondensator og mono blokka mi :P Klarte å brenne opp 2 stk 60amp sikringer ganske fort :P Bassen ville ha litt effekt den :D

Har blir MYE forandring i planene som dere sikkert kommer til å se på disse bildene :) Synes ikke bassen gjorde sitt beste da den var vendt bakover.

Her har dere en smake bit av diskant "husene"

f0f5d109.jpg

Byggd gulv. Skal bygge ramme å montere på dette gulvet og bygge gulv på ramma igjen. Så dette blir et "under" gulv.

a72db044.jpg

Ettersom jeg ikke skal sette bassern bakover, så skal jeg gjøre det tett fra basseren og inn til sete, derfor må jeg ha denne ramma. ( tenk hvor lett det hadde vært med vinkel på basskassa ) :P

dfe964f4.jpg

3966d257.jpg

Her legger jeg på litt glassfiber

7baf5f01.jpg

Da bass magneten skal stå inn i kassa måtte jeg lage en terminal. Det ble gjort på denne måten. Strips i farger viser - og + . hehe.

89a4c563.jpg

Ting står til tørk.... VENTE :\ hehe.

ca5f332a.jpg

8a67ccd7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! Blir spennende å se hvordan dette blir ferdig! Hvorfor legger du to gulv da?

Hadde vel egentlig ikke trengt det. Men sparer litt tid på å gjøre det. For jeg skal ha bassern så lavt fra "hathylla" som mulig. Derfor skal basskassa stå på det nederste gulvet, mens jeg bygger det andre gulvet litt høyere, skal ha gulv rundt basskassa også, å da vil basskassa stå nede i gulvet på en måte. Å der vil det ikke begynne å flytte seg rundt om kring ettersom jeg har et gulv som er byggget rundt kassa og som er høyere ennkassa..... JAjaja, Veit ikke helt hvordan det skal forklares. Men kommer bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har plukket opp en del triks før du begynte dette prosjektet lector! :)

Vakkert arbeid! Stå på! :)

Vel har lest og sett en del bilder om bilsteroe i det siste ja :)

Må det veit du :D

Ellers takker jeg for at du varmer hjertet mit med disse ord :P (Vakkert arbeid!) hehe :D

Har ikke gjort no på bilen idag. Ble så lei av pussinga igår. Å hadde så J****** stiv nakke idag :\

Men imorgen blir det full guffe :)

Så Kom hit imorgen kveld så skal jeg nok ha laget en update tildere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halluen. Har gjort en del småting idag. Men harikke fått adsl'n til å virke enda. Så siter på en isdn. Tar da bare 1 time å legge ut et bilde. Så drar bort til en kompis imorgen å legger ut bildene. Sorry :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN nå er jeg drit lei den basskasse løsningen min. Hadde det blit som planlagt hadde den fungert bra. men ettersom jeg snur bassen inn mot sette, så er den så jævlig å få bass rørene til å blåse luften inn hathylla, derfor tror jeg at jeg skal mode kassa mi. Men trenger tips. Håper å få tips med en gang så jeg kan starte med det idag. Vil bli så MYE lettere som dette hadde fungert. Om jeg tar kassa mi å tar bassreklska rørene på samme side som basseren, Så seter jeg kassa litt unda settene, Å bygger en ramme rundt hele basskassa, så all luft fra basseren og rørene blåser ut gjennom hullet i baksette. Fungere dette? eller vil det bli for lite luft om alt skal gjennom den åpningen? RF anbefalte 3 stk 3" rør var det vel.. (7cm åpning iaf), Kan jeg bare bruke 2? ell er det lurest med 3 stk? PLZ kom med raske tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forslaget blir kanksje i drøyeste laget, men, i siste nummer av Redline var det en kar som hadde montert basserne i seteryggen bak, dvs at basserne gikk gjennom seteryggen, og hvis du skulle sitte baki, så hadde du basseren midt i ryggen :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forslaget blir kanksje i drøyeste laget, men, i siste nummer av Redline var det en kar som hadde montert basserne i seteryggen bak, dvs at basserne gikk gjennom seteryggen, og hvis du skulle sitte baki, så hadde du basseren midt i ryggen :)

ja for f!!!! intereør til a4 er jo klurrant å få tak i, om du skulle solgt etc :wave cheers :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN nå er jeg drit lei den basskasse løsningen min. Hadde det blit som planlagt hadde den fungert bra. men ettersom jeg snur bassen inn mot sette, så er den så jævlig å få bass rørene til å blåse luften inn hathylla, derfor tror jeg at jeg skal mode kassa mi. Men trenger tips. Håper å få tips med en gang så jeg kan starte med det idag. Vil bli så MYE lettere som dette hadde fungert. Om jeg tar kassa mi å tar bassreklska rørene på samme side som basseren, Så seter jeg kassa litt unda settene, Å bygger en ramme rundt hele basskassa, så all luft fra basseren og rørene blåser ut gjennom hullet i baksette. Fungere dette? eller vil det bli for lite luft om alt skal gjennom den åpningen? RF anbefalte 3 stk 3" rør var det vel.. (7cm åpning iaf), Kan jeg bare bruke 2? ell er det lurest med 3 stk? PLZ kom med raske tips :)

Du bør nok følge tipsene fra rf når det gjelder antall rør og liter.Det vil jeg tro funker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa nye bass løsningen min. Har montert bass rørene og bassern mot sette. så alt trykket går ut gjennom midtarmlene. Men da jeg tok opp døra ble det mye bedre lyd!!!! WHY!!!??? :)

Har ikke fått testa hvor bra bassern egentlig er, fordi 30mm2 kabel med 60amp sikring fungerer dårlig :P 3stk sikringer har gått til helvete til nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider