Gå til innhold

lector: Prosjekt Audi A4 "spider" \ RF \ Riger

Ranger emnet


lector

Anbefalte innlegg

Halluen.

 

Har nettopp kjøpt meg kompressor :)

 

Den er liten da. Men holder til små utstyret jeg skal bruke på den.

 

Her er det noen bilder.

 

dd0bc38b.jpg

 

7491278b.jpg

 

e6afdeb6.jpg

 

e77b0a00.jpg

 

2 uttak er fint da :)

Har ikke startet den enda. Men gleder meg litt :P

Var å skulle kjøpe litt utstyr til den.

Men fint at ikke dem har noen ting inne da, så da må jeg vente litt.

 

Noen som veit om en billig kombi stifte\spiker pistol? (dykkert spiker)

 

GtG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 505
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjekk Torshov, de har sinnsykt billig luftverktøy, det har også Biltema!! Eller så har vi litt småtteri også, men det er av en helt annen kvalitet og da selvfølgelig endel dyrer enn Torshov og Biltema.

 

Biltema hadde. men kosta 500kr for stift og 550kr for spiker.

 

Torshov hadde kobi. men bare 5cm spiker og 4,5cm stifter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nydelig prosjekt. Jeg føler meg virkelig inspirert! Også fikk jeg så sykt lyst til å kjøpe meg sveiseapparat - det er jo faktisk kjekt å ha...

 

Sry for OT i tråden, men er det noen som vet hvordan det er å sveise med MIG uten gass i forhold til med? Jeg har sveiset litt med, og det er bare helt rått i forhold til med pinner (i alle for en nybegynner som meg). Kanskje du vet noe om dette Lector?

 

Jeg lo godt når jeg så hvordan du vasket setet. :P

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nydelig prosjekt. Jeg føler meg virkelig inspirert! Også fikk jeg så sykt lyst til å kjøpe meg sveiseapparat - det er jo faktisk kjekt å ha...

 

Sry for OT i tråden, men er det noen som vet hvordan det er å sveise med MIG uten gass i forhold til med? Jeg har sveiset litt med, og det er bare helt rått i forhold til med pinner (i alle for en nybegynner som meg). Kanskje du vet noe om dette Lector?

 

Jeg lo godt når jeg så hvordan du vasket setet. :P

 

Jeg synes det mig apparatet jeg kjøpte var mer enn bra nok.

Kosta jo bare 2000kr. Bedre enn det trenger iaf ikke jeg til det jeg bruker det til. Så lenge du øver litt så får du ganske fine sveiser.

Men om du sammenligner det med et apparat til 10 000kr så

ser du nok STOR forskjell :P Jeg bruker ikke gass, og da "spruter" det en god del mer enn om du bruker gass. Men du kan også bruke gass til den jeg har.

Men må kjøpe noe tilegsutstyr. Kan bruke o,5 flasker og større. (Var iaf det dem sa til meg :P ) Rørtråd koster jo litt mer da, men er ikke døden :D

Men kjøp store trådruller. Det vil du spare mye på. 0.7kg = 250kr \ 4.8kg = litt over 1000kr var det vel.

Jeg skal vel sveise litt mer ting og tang til helga. Så kommer bilder så du kan se.

 

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge prosjekt. Men har du fått testa RF T8004 på det RF komponentsettet da ? Selv har jeg planer om T5002 på t162s komponentsettet.. kan kanskje bli litt overkill... Men bedre med for mye kraft enn for lite. Oftest iallefall.

 

Nei det har jeg ikke. Litt treig :P Men gidder ikke før jeg har blitt ferdig med

dørene \ hatthylla. Men T8004 (ligger i plastikken sin) skal nok holde fint til 2 av settene mine.

T4004 hadde nok blitt akkurat for lite tor jeg. Men som sagt, har desverre ikke testa det. Men ser fram til det. :D

 

Takker alle som legger igjen koments... Koselig det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal vær ærlig med deg å si at det der er noe dritt!! har en selv:puke

men den funke så længe den varer:well

 

Kommer vel helt ann på hva du skal bruke den til.

Men den kosta jo så godt som ingenting, så da kan du jo ikke forvente

at den skal holde livet ut eller være like bra som en for 5k.

men men.... Merke har ikke så mye å si på disse bilige kompressorene.

Dem er akkurat like med forskjellige "merker" (klistremerker).

Om du ser på feks denne , den på bilteama og den på bilrekvisita så

er det ikke store forskjellen. Men vi får se.... Mange som snakka på at mig apparatet mitt var no super dritt, men fungerte helt supert til mitt bruk.

Å hva er da vitsen i å betale 4k mer da du ikke trenger no bedre? :) Det samme gjelder nok denne kompressoren.

 

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt ann på hva du skal bruke den til.

Men den kosta jo så godt som ingenting, så da kan du jo ikke forvente

at den skal holde livet ut eller være like bra som en for 5k.

men men.... Merke har ikke så mye å si på disse bilige kompressorene.

Dem er akkurat like med forskjellige "merker" (klistremerker).

Om du ser på feks denne , den på bilteama og den på bilrekvisita så

er det ikke store forskjellen. Men vi får se.... Mange som snakka på at mig apparatet mitt var no super dritt, men fungerte helt supert til mitt bruk.

Å hva er da vitsen i å betale 4k mer da du ikke trenger no bedre? :) Det samme gjelder nok denne kompressoren.

 

MVH Tom

 

det er jo rett det du sir da;) men min gikk rætt til H! men jeg hadde ikke forventa så mye av den heller da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagd meg kabel...

armert pcv.. 8mm.

 

122586fc.jpg

 

124d0c04.jpg

 

Her er bilde av stifte \ spiker pistolen.

 

9835c1fa.jpg

 

Her er litt annet småteri.

 

768dd16e.jpg

 

476fec5f.jpg

 

69f2ee30.jpg

 

ec70e1c0.jpg

 

bb1e3812.jpg

 

 

 

Til neste helg blir det vel full fart igjen :) Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår