Gå til innhold

240 under oppussing=)

Ranger emnet

scb

Anbefalte innlegg

• Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skal samtlige sikringer byttes snart:P bremselysa funka ikke her om dagen, det var pga en gammel sikring som hadde irra seg hull på den ene siden... (gamle sikringer) hehe

jauda.... Vinter er egentlig en kjip tid, bortsett fra når det er snø da:)

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

nææ.. hakke oppvarmet garasje / verksted. så blir lite eller ikke no' skruing når temperaturen kommer under 10 grader :P Skal skifte kam på 740'n i dag.. håper jeg får det til.. DVS: justere ventilene.. er det som er hælvette :P hehe ordner seg nok... Skifting av kam er jo enkelt, men er litt værre å få justert ventilene 100% :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

jaja... Nå skjedde det no rart her om dagen... Kretslampa begynte å lyse, så jeg stakk snuta under for å se om jeg så noen lekkasjer, å på venstre framme så hadde jaggu den øverste kalipper-bolten løsna, og var vekk... så bremserøra hadde fått seg en trøkk så den lakk...

Så har jeg skrudde det opp, og får ikke bremsevekse i den ene kretsen.. luftenippel "oppe" på girling-kalipperen...

Kjedlig så jeg må ta det opp en gang til tror jeg... Bremsen er ikke helt bra... Kos :P det er hat asså...

\\ xVolvo 240 Gl

\\ Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....

Lurer på om jeg ikke må ta opp brytern til kretslampa å sjekke den nåla inni der, at den ikke sperrer for å få bremsevæska igjennom og ut til kalippern gett... har snakka med en mekaniker som mente på det at det mest sannsynlig var det.. .er jo ikke no dyr reprasjon heldigvis, men det er bare kjipt å skru på bremser... Å det å få komma seg ut i garrasjen ¨få gjordt det... Vært sinnsykt forkjøla i helga, så har ikke orka skru no:P

Men det er jo typisk at nå er det mildt, blir sikkert mange blå igjen når jeg skal opp med det igjen på tirsdag mest sannsynlig:P

\\ xVolvo 240 Gl

\\ Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Haha! Idag bar det rett på jordet via grøfta gett.... er masse snø på sideveier i halden nå, og tok meg en liten omvei hjem etter jobb for å leke meg litt... så på ei rett strekke så gir jeg gass, og slenger litt med ræva fram å tilbake på veien... morro... :D Så plutslig drar jeg litt væl lang i rattet å bilen får en litt for stor skrens til at jeg klarer å rette den opp å drar rett på jordet.... BOMBP sa det.. hehe... ikke no skjedde bortsett fra at framleppa datt av *skrudd på igjen* og den ene klemme til eksosanlegget løsna litt, så nå er det grom lyd i 240'n:D :p tar å skrur den på en dag jeg blir lei lyden.... hehe

\\ xVolvo 240 Gl

\\ Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider