Gå til innhold

Bmw Turbo Godkjenning!?

Ranger emnet

Co|a

Anbefalte innlegg

Ønsker og komme i kontakt med personer som har fått 320/325 (E30) godkjent med turbo! noen som kjenner noen som kjenner noen som har fått dette til?

har en 90mod 320 som har 325 understell org.? (alt er likt 325!) men.. hvordan kan jeg få dokumentert dette? er samma delenummer osv!?

takker for alle svar! bjørn:)

bmw e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

neinei, men skal ha papirer på alt som er gjort på den. Du trenger bare dra til et verksted i tyskland, få de til å gå over bilen og skrive no papirer på at det er i orden, så skal det fungere som TüV papirer i Norge, så du kan bare dra til biltilsynet å plage de! ;)

Er hvertfall dette jeg har fått opplyst, så skal nedover :D

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en på jobben som snakket om å få en E30 med turbo godkjent i tyskland også. Han sa hvertfall at det var eneste mulighet. Planene mine var å ringe de og høre litt, så spandere tur på en som kan tysk ;) Håper å få igang detta så fort som mulig jeg. Men har noen kontakter i BMW Norge, så kanskje de skaffer noen papirer, ikke vet jeg :)

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei, men skal ha papirer på alt som er gjort på den. Du trenger bare dra til et verksted i tyskland, få de til å gå over bilen og skrive no papirer på at det er i orden, så skal det fungere som TüV papirer i Norge, så du kan bare dra til biltilsynet å plage de! ;)

Nei, nei, nei. Du må bestille time hos en 3. part instans som tilsvarer det Norske Veritas; TÜV eller Dekra. Hvis du får det godkjent koster det omlag 3000 Euro. I ditt tilfelle er det vel snakk om M3-ombygging.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker og komme i kontakt med personer som har fått 320/325 (E30) godkjent med turbo! noen som kjenner noen som kjenner noen som har fått dette til?

har en 90mod 320 som har 325 understell org.? (alt er likt 325!) men.. hvordan kan jeg få dokumentert dette? er samma delenummer osv!?

takker for alle svar! bjørn:)

Jeg har godkjenningspapirer på E30 323i Schnitzer S3 turbo. Når du har samtlige deler kan du få en kopi for en symbolsk sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har godkjenningspapirer på E30 323i Schnitzer S3 turbo. Når du har samtlige deler kan du få en kopi for en symbolsk sum.

planen var og godkjenne 320i'n med turbo og ca 170-180hk? har orginalt 325 understell på bilen siden det er en 90mod.. burde vell ikke være noe problem? eller?

bmw e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen var og godkjenne 320i'n med turbo og ca 170-180hk? har orginalt 325 understell på bilen siden det er en 90mod.. burde vell ikke være noe problem? eller?

Du får uansett ikke godkjent dette direkte i Norge ettersom det ikke er typegodkjent, men du kan ta kontakt med TÜV i Tyskland og få de til å gå over bilen. Hvis de går god for det, utsteder de papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider