Gå til innhold

Bmw Turbo Godkjenning!?

Ranger emnet


Co|a

Anbefalte innlegg

Jeg vet Helge Vik har en E30 M3 (s38b36/M5) Turbo som er godkjent.

 

Jeg ville tatt en telefon til han, kanskje guru nr. 1 i Norge..

 

Ellers tar du en tlf. til BMW klubben (BMW CCN), da de skaffer papirer på forespørsel.

 

BMW Norge har fått beskjed om å ikke godta noen form for ombyggninger, å avslår blankt alle forespørsler. Så glem de.

 

 

Tyskland tror jeg er siste mulighet, der du har Dekra & TUV som kan typegodkjenne. Et slags biltilsyn over alle biltilsyn.

Blir noe ala Biltilsynet og NAF i Norge.

 

Jeg vet RuneH E-30 på forumet har vært der å godkjent sin med 745 turbo motor i E30'n. Ta kontakt med han.

 

 

mvh

Trydal

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helge har vært i Tyskland med sin, og det kostet litt for å få det godkjent! Hans er også ombygd til M3, pluss at den er ombygd med 3,8 turbo, og alt godkjent!

Men man må dra over med bilen til TUV eller noen andre som de andre sier her i tråden!

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tar du en tlf. til BMW klubben (BMW CCN), da de skaffer papirer på forespørsel.

 

Si meg, når begynte vi i klubben eller styret med det?

 

Tyskland tror jeg er siste mulighet, der du har Dekra & TUV som kan typegodkjenne. Et slags biltilsyn over alle biltilsyn.

Blir noe ala Biltilsynet og NAF i Norge.

 

Tyskland er ikke siste mulighet, men eneste mulighet!

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 euro blir litt i d drøyeste laget for å godkjenne så lite hk.. burde vell heller bare bygge opp til m3/m5 turbo og så godkjenne i tyskland og prisen hadde vert den samme der nede? og så kommer jo HK avgiftene her i norge og etterpå.. sjukt !

 

Ja, det svarer seg nærmest å bygge om til M3 i stedet. Det er også lettere å få godkjent. Det meste er forøvrig dyrt og tverr i pottittlandet Norge...

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låver ikke godt! siden bilen min er import i 98 elns.. burde kansje funne ett 325 karrosseri (uten noenting) som er reg. i norge før 1.1 / 96? og så flytta alt over av understell og sånt og så gått for godkjenning av evt 325 turbo eller lignende..?

 

VIL HA BMW TURBO! hehe :)

bmw e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låver ikke godt! siden bilen min er import i 98 elns.. burde kansje funne ett 325 karrosseri (uten noenting) som er reg. i norge før 1.1 / 96? og så flytta alt over av understell og sånt og så gått for godkjenning av evt 325 turbo eller lignende..?

 

VIL HA BMW TURBO! hehe :)

 

Ja, det er en mulighet, men som nevnt; ingen opplagt oppgave. Norge er et land med stor papirmølle, og alt skal males gjennom denne.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en BMW 318i 86 modell, som jeg skal turbokonvertere nå. Det blir 325 understell på den. Alt skal gjøres pent med sandblåsing og lakkering(gjøre bra inntrykk). Skal også ha litt krafrigere bremser enn orginale 325.

Hvordan får jeg godkjent dette? Måå jeg til tyskland med den, eller finnes det andre muligheter?

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en BMW 318i 86 modell, som jeg skal turbokonvertere nå. Det blir 325 understell på den. Alt skal gjøres pent med sandblåsing og lakkering(gjøre bra inntrykk). Skal også ha litt krafrigere bremser enn orginale 325.

Hvordan får jeg godkjent dette? Måå jeg til tyskland med den, eller finnes det andre muligheter?

 

Takker for svar:)

 

Ettersom det ikke eksisterer noen typegodkjenning for gjeldende turbokonvertering av din bil, blir dette en individuell saksbehandling som blir foretatt av enten TÜV eller Dekra i Tyskland, hvor du selv må bestille visningstime (koster omlag 3000 Euro, men dette er et estimert beløp og kan variere fra bil til bil). Hvis de går god for arbeidet skriver de ut papirer på godkjent ombygging med tilhørende karosserinummer. Etterpå viser du bilen med papirer fra TÜV/Dekra på Biltilsynet, og får skrevet alt inn i vognkortet. Forsikringsselskapet ditt blir også underrettet.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det ikke eksisterer noen typegodkjenning for gjeldende turbokonvertering av din bil, blir dette en individuell saksbehandling som blir foretatt av enten TÜV eller Dekra i Tyskland, hvor du selv må bestille visningstime (koster omlag 3000 Euro, men dette er et estimert beløp og kan variere fra bil til bil). Hvis de går god for arbeidet skriver de ut papirer på godkjent ombygging med tilhørende karosserinummer. Etterpå viser du bilen med papirer fra TÜV/Dekra på Biltilsynet, og får skrevet alt inn i vognkortet. Forsikringsselskapet ditt blir også underrettet.

Fææn.. men takker veldig for info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gjennomgått prosessen og fått godkjent en E30 323i med turbo (mye styr), men lykke til med prosjektet :)

Takk for det:)

Dette blir første bilen min... Er 16 nå og godt igang med bilbygging.. Problemet er bare hvor i all verden jeg skal få 20.000,- kroner for å godkjenne den med...:(

Hva skjer hvis jeg blir stoppa uten godkjenning, eller jeg krasjer...?

Bilen er førstegangsregistrert i norge for over 10 år siden forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår