Gå til innhold

FPR bytte

Ranger emnet


Leon20VT4

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn å få cippet bilen på tirsdag. Jeg lurte i den forbindele på om det lønner seg å sette på en 4 bar fpr før jeg gjør dette? Eller er klarer ikke dysene som står orginlt på 180 hk å takle det økte tryket? Håper noen kan hjelpe meg da det er noe kort tid til å gjøre det på nå...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg hørt om de som skal chipe bilen din har software/chip som tar i bruk 4 fpr.

 

De fleste chipprodusent programmene bruker kun standard fpr! Med unntak av Revo, jabbasport, og selvfølgelig custom programmering via rulle.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg enten fått ferdig 3 fpr program som går via kabel(da kan man bytte mellom org og tuna software), feks bsr(http://www.autopower.no), eller så hadde jeg tatt bilen min på rulle å fått laga 4 fpr program.

 

å kjøre med 4fpr på ett 3fpr programm har ingenting for seg.

1. Ingen effektøkning

2. Ubrukt bensin går ut

3. Resulterer i at caten går i stykker.

 

Håper det hjalp litt

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med gutta på ES idag. Det er ikke FPR som setter stopperen, men turboen, så med orgnal turbo oppnår man bare økt bensin forbruk. Så jeg beholder den orginale 3 bar FPR en, inntil n og større turbo kommer på bordet.

 

Det hørtest veldig rart ut. Trukke akkurat REVO selger noe som ikke funker, 4 fpr softwaren dems er jo beregnet på k03.

 

ta å søk litt rundt etter 4 fpr på http://www.seatenthusiasts.co.uk/ eller seatcupra.net/forums.

Flere av brukerne der driver forskjellige tuningfirmaer, chipfirmaer osv.

Ta en titt.

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det meste som står, men det de mente på ES var at de kunne sikkert ta ut noen hester mer, men t forbruket av bensin med den orinale turboen kommer til å øke kraftig hvis man skal ta ut mer hester... Så da venter jeg heller med den oppgraderingen til jeg eventuellt skal bytte til større turbo...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår