Gå til innhold

Mondeo'n er død:(

thorh

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte her om dagen og plutselig merker jeg en rar lyd. for meg kunne det høre ut som om det var noe løst et sted. og så kommer det en bakke og jeg må gire ned for den begynner å dra dårlig, så stopper jeg og da ryker det ut av hullet til luftinga, har greenfilter så har et annet filter som sitter over åpninga til toppen.. kjørte motorn "litt" varm.. nå startern ikke,, noen som har erfaringer??

[x] 95 Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte her om dagen og plutselig merker jeg en rar lyd. for meg kunne det høre ut som om det var noe løst et sted. og så kommer det en bakke og jeg må gire ned for den begynner å dra dårlig, så stopper jeg og da ryker det ut av hullet til luftinga, har greenfilter så har et annet filter som sitter over åpninga til toppen.. kjørte motorn "litt" varm.. nå startern ikke,, noen som har erfaringer??

Opplevde det samme med MC'n her på onsdag, damp fra oljepåfyllingslokket når jeg åpnet det å skikkelig ulyd minuttene føre. Hos meg så har veiva slått hull i veivhuset å nå får jeg ikke dratt notoren rundt en gang. Kan vel være noe av det samme som har skjedd med deg, med untak av hull i blokka. Høres ut som om du har et lager problem i bunn av motoren, muligens råder (rådebank) eller det som værre er. Har du vært nøye å sjekke olje og kjølevann? Hvordan er nivået på disse nå?

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme med MC'n her på onsdag, damp fra oljepåfyllingslokket når jeg åpnet det å skikkelig ulyd minuttene føre. Hos meg så har veiva slått hull i veivhuset å nå får jeg ikke dratt notoren rundt en gang. Kan vel være noe av det samme som har skjedd med deg, med untak av hull i blokka. Høres ut som om du har et lager problem i bunn av motoren, muligens råder (rådebank) eller det som værre er. Har du vært nøye å sjekke olje og kjølevann? Hvordan er nivået på disse nå?

vært ganske nøye med olja,, den ser bra ut nå.. ikke mer vann. når jeg stoppa så jeg at den var nesten helt full, men når den var færdi med å ryke i fra seg så var det dårlig med vann igjen. frykter det værste.

[x] 95 Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en toppakning som har tatt kvelden hvertfall.

Første gang jeg fikk problemet, for ett par år siden, så hørte jeg noen klang-lyder fra motoren, fikk kjørt noen kilometer da alle instrumenter viste ok.

Stoppet, og da røyk det ut av luftfilteret..

Det var toppakningen som var gåen..

Enkel sak og bytte da :D

Koster vel ca 2500-3000kr å fikse selv.

Registerreim med løpehjul

Innsugspakning

Toppakning

Toppdekselpakning

Topplokksbolter (Strekkbolter)

Kjøp alt orginalt på ford.

For å få verksted til å ta jobben:

Ford tar vel ca 12 000 kr

Snap-Driver tar 14 000kr (hvertfall når jeg sjekket)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Da er jeg i gang med å pelle i fra hverandre alt i motorrommet . tar gjærne i mot tips og sånn (hva jeg trenger å ta av osv).. dette kommer til å ta tid:)

Regner med du er godt i gang allerede.

Men slik jeg har gjort det så har jeg løsnet innsuget, EGR'en, "Coilen", Vannpumpa, motorfeste på venstre side..

I den forbindelse så tar du også ut dunken til kjølevannet.

Jeg lot manifolden stå igjen på blokka og løsnet eksosrøret akkurat der som manifolden går over til ett rør.

Du må også ta ut kammene og da kan du la kamdrev'ene stå på, så slipper du å stresse med å sette de på igjen.

Vær forsiktig når du løsner og skrur på kammene igjen, at du følger strammerekkefølgen så de ikke knekker eller lignende..

Lykke til ! :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider