Gå til innhold

bytte motor eller bil?

Ranger emnet

espenaa

Anbefalte innlegg

Originally posted by ElectronicMix

Oppgradere en 96 modell SRI 1,6 til 2.0 GT motor fra 98 mod?

Eller selge og kjøpe SRI 98 mod???

Eller forslag til annen bil til max 150 laken??

Kjøp og selg..

motorbytte krever godkjenning fra importør, og ikke minst at du betaler enda mer avgifter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det nok ikke noe delebil nei....

200sx hadde vært gøy men jeg får ikke forsikring på den bilen...

Vil ha en bil som man også kan bruke på ferier og sånt og som ikke bruker 2-3 liter mila på bykjøring... men gjerne med litt gamp i...

2003 A4 1.8 TQ

2001 Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det nok ikke noe delebil nei....

200sx hadde vært gøy men jeg får ikke forsikring på den bilen...

Vil ha en bil som man også kan bruke på ferier og sånt og som ikke bruker 2-3 liter mila på bykjøring... men gjerne med litt gamp i...

Er ikke helt sikker på 200sx da, men den er så lik starionen at jeg må nesten svare.. Jeg bruker ca 1 liter på milen ved normal kjørig her i bergensområdet. Dette inkluderer en del køkjøring, kaldstarter, men lite hard gass. Nå for tiden går det ca 1.5 pr mil, noe som er ganske bra.. Den bruker kun bensin når man er hard på gassen. Det er overraskende bra plass, men mer enn 2 pers blir slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så og si aldri fornuftig å skifte motor hverken arbeidsmessig eller økonomisk. Det blir kun i de tilfellene du gjør det fordi du liker å skru eller har raset den som sitter i.

Det lønner seg nok å skifte bil.

Åge skal vel selge TurboMiataen sin ? :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjaldt bensinforbruk tenkte jeg ikke spesifikt på 200sx..

A4 er en pen bil ja.

Har vurdert den og A3...

Men da er jo spm skal man velge en A4 1.8 som er rimelig ny og bra, lav km eller en litt eldre A4 1.8T??

noen som vet når audi kom med de nye ratta inni a4 og a3??

trur d var 98 men ekke helt sikker..

2003 A4 1.8 TQ

2001 Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg en a3 eller a4 med en gang . Har sett A4 1. 6 95 mod til under 100k . Kjøper du en 1,8t så for all del kjøp quattro,samtidig som bilen blir grisefeit hvis du skal ha styling på bilen.hapyhappy hapyhappy hapyhappy hapyhappy hapyhappy hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1.6 nå og det blir for lite.

A4 1.8t Quattro får man nok ikke under 150 laken.

Men lager en egen post med erfaring fra A3 og A4 jeg

Er bare 1,6 min også men den går jo helt greit:). Får den for 160K. Har brukt den på ferier i over 3år nå jeg. Skal på bil på bane om det er noen som vil prøve bilen.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider