Gå til innhold

Hjelp!! B230et Baktenner..!

Ranger emnet

Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fordelern eg tenker på ja

stiller tendinga på samme måte med både stift å el..

Nopp... Hvis jeg gjør det skjer det ingen verdens ting... Den elektoniske tennninga kompenserer får det ble jeg fortalt...Er ikke såååå nøye på fordeleren med den tenninga..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN GÅR...! hehe.. Men ikke godt nokk... har bare 0,7 kg ladetrykk enda..

Han som satte sammens motoren før jeg fikk den har satt svinghjulet feil... så har jeg bygd svinghjulsføler i framkant av motoren etterpå.. Justert etter svinghjulet....

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel bruke den.. Hvis du fjærner all innmaten.. Skal bare ha selve fordeleren.. Er ikke noe innmat i fordelerene på ET fordi den elektroniske tenninga tar seg av det dær.. Man kan heller ikke justere tenninga på en 230ET, hvis man ikke har gjort som meg. byggd et triggerhjul å flyta svinghjulsføleren på framsiden av motoren.

Edit: snakker da kun for B230et.. de andre vet jeg ikke..

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Man kan forandre tennings og bensin kurver ved å stille på Motronic boksen da.. Kjente stooor forskjeld på gangen når jeg vrei på den..

søkte litt på et problem jeg har... *svinghjul feil*

menne stussa litt på det du sier her.. hva mener du?? er det så nøye å montere Motronic boksen slik den sto i 740n???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dog en 230ft, men tror det er samme prinsippet, du må nok justere dysene, hvis benintrykket ditt har vært tukla med, f.eks omtrent maksa på orginaldysene vil den jo få veeldig mye bensin på de andre større dysene, hvordan lukter eksosen din,? lukter det mye uforbrent bensin?

ja, det lukter endel ubrent eksos.... har kanskje funnet feilen, Coilen!!! menne den rister endel enda.. tenningen er på 10-15 grader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider