Gå til innhold

Bensintrykk - GT-R

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Hei, hvilket bensintrykk levèrer bensinpumpa på GT-R?

Leverer den samme bensintrykket på hele turtallsregisteret?

Litt rart formulerte spørsmål, men tenkte jeg skulle måle bensintrykket mitt på bilen i morgen, og lurer derfor på hva trykket skal ligge på.

Ser at stiften på pluggene mine er litt "grå", så jeg er litt nysgjerrig på om bilen kanskje går litt for magert. Har forøvrig akkurat skiftet bensinfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på det samme ut av nysjerrighet. Vet bare min har 4kg/bar på tomgang.

Lett grå/brun plugg uten særlig soting eller annet er foresten en fornøyd plugg.

Hei, pluggene mine ser dessverre ca. slik ut:

image100.jpg

Kjører med 6 i varmegrad på pluggene, mener å tro at de skal være kalde nok. Har heller en mistanke til blandingen.

Har uansett vært og handlet meg A/F måler nå, satser på kanskje finne ut mer når jeg får koblet opp den. Men hvor sitter denne lambdasensoren på GT-R'en? :wonder

Edit: Etter å ha studert GT-R - manualen litt, så ser jeg at bensinpumpen har 7,5 bar som makstrykk, mens bensintrykksregulatoren skal levère ca. 4 bar. Men spørsmålet er; gjelder dette hele turtallsregisteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa leverer forholdvis samme trykk heile tiden, men overflødig trykk/bensin blir sendt tilbake til tanken.

Grunntrykket er på 3bar (43,5psi), og stiger ved 1:1 etter turbotrykk.

Si at du har 3kbari grunntrykk og lader 1,5bar. Da har du 4,5bar i trykk.

Men det er ikkje mangel på trykk som er problemet med orginalpumpa, er leveringsmengden. Populært målt i liter pr. time.

Denne holder såvidt eg har hørt opp til omlag 1,2 bar. Men etter 13-14 år så kan det nok tenkes at den orginale pumpa begynner å bli litt sliten. Billig og enkel oppgradering er walbro 255lph pumpe. Holder til greit til over 500hk, så burde ikkje være neste delen som blir for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa leverer forholdvis samme trykk heile tiden, men overflødig trykk/bensin blir sendt tilbake til tanken.

Grunntrykket er på 3bar (43,5psi), og stiger ved 1:1 etter turbotrykk.

Si at du har 3kbari grunntrykk og lader 1,5bar. Da har du 4,5bar i trykk.

Men det er ikkje mangel på trykk som er problemet med orginalpumpa, er leveringsmengden. Populært målt i liter pr. time.

Denne holder såvidt eg har hørt opp til omlag 1,2 bar. Men etter 13-14 år så kan det nok tenkes at den orginale pumpa begynner å bli litt sliten. Billig og enkel oppgradering er walbro 255lph pumpe. Holder til greit til over 500hk, så burde ikkje være neste delen som blir for liten.

Er denne pumpen plug & play til GT-R? eller må det ombyggning til?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for godt svar.

Ved oppgradering av bensinpumpen, bør da bensintrykksregulatoren oppgraderes samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne pumpen plug & play til GT-R? eller må det ombyggning til?

99% plug and play. Kan man bruke ei kabelskotang for å kople ledniger, stramme strips og skru kabelsko skulle man vel være i mål.

Det eneste som ikkje er plug & play er at strøm"pluggen", som berre er to kabelsko, på orginalpumpa ikkje passer overens med walbro pumpa. Følger med skjøte hylser i walbro pumpa, hvertfall det settet som eg kjøpte. Så det er berre å klippe og skjøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider