KBF Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Skal nå prøve å lage en liten guide om bestilling fra Hobby Link Japan Jeg skal i guiden bestille meg et sett etter eget ønske. OK, så starter vi: 1: Finne varer og legge i handlekurv Siden vi skal bestille en bil + litt ekstra ting som jeg har bruk for. Velg da Cars & Bikes som på bildet under: Etter det kommer en ny side opp. Det er her vi skal finne settet vi skal ha. Her er det en del muligheter med spesifisert søk etter en vare. En kan velge skala, type og produsent i søket. Jeg skal ha en Mazda RX7 fra Tamiya som er i skala 1:24, men det er ikke nødvendig å spesifisere et søk så grundig som dette. Navnet på bilen er i de aller fleste tilfeller nok. Slik ser det ut før jeg trykker på GO knappen: Her finner på neste side skal vi velge en kategori. Jeg vet at det settet jeg skal ha ligger under kategorien Racing Car Kits. Vis en ikke spesifiserer søket med merke og skala, får vi opp mange valg. Alt fra ferdige modeller til detaljset. På venstre side ser en da populære sett som de har inne på lager. I mitt søk får jeg opp dette: Hadde det vert flere en et sett på neste side ville det vert en liste med de settene som de har. Men her kommer det bare opp et sett siden det er det eneste fra denne produsenten. Og da kommer det opp en side med litt informasjon om settet. Her står det pris, lager status, størrelse på pakken, informasjon om settet. Videre velger vi Buy This og da kommer det opp en annen side. Der er det en knapp til Check Out , og hva andre har bestilt. Og den trykker en på for å komme videre til registrering og adresse utfylling. 2: Adresse og bekrefting Nå skal vi legge inn adresse og slikt som er meget viktig for at du får dine varer. På neste side skal du skrive inn e-mail adresse og passord(Passord skriver du bare vis du er eksisterende kunde) Ellers så trykker du på I am a new customer og trykker på Procced to Checkout. Og her på neste side skal du fylle ut navn adresse og den informasjonen som HLJ krever. Som i den røde ruta: Se over engang til at alt stemmer. Gå velg deretter Continue På neste side kommer det fram det som du skrev inn av navn og adresse. Også hva du har i handle kurven din. Men her er det to valg: Frakt SAL & EMS. Forskjellen er pris og leveringstida. Personlig så bruker jeg EMS, det er den raskeste og da den dyreste. Her kontrollerer du også at alt stemmer med navn og adresse, samt betalings måte. Jeg bruker VISA til å betale med, for da slipper jeg oppkrav og eventuell sjekk. (Sistnevnte koster mye) Da alt her stemmer trykker du på Place ypur order Og da kommer det opp en ny side som den nedenfor: 3: Bekreftelse og sporing Da er bestillinga ferdig og du får en mail etter noen minutter. Der står det navn, adresse, hva du har bestilt og så videre. Den ser ut som dette: Etter en dag eller to får du en ny mail fra HLJ.com, der de bekrefter at de har mottat bestillingen og behandler den. Der står det også den informasjonen om leverings adresse, hva du har bestilt og hva totalprisen for varene blir i Japanske YEN. Denne mailen ser slik ut(Bruker en fra en annen bestilling og komprimerer den litt, oppsettet er likt) Det som er inni den røde ruta er sporing av pakken. Som det står så sender du en tom e-mail til den adressa som står der, og du får svar innen noen minutter. Du mottar en bekreftelses e-mail som forteller hva frakten kommer på og hva den totale prisen blir. Her får du også et sporings nummer. Denne mailen ser slik ut(Kraftigt forminsket i forhold til orginal e-mailen og er fra en annen bestilling) Nå er det bare til å vente i spenning til pakken kommer i posten! Håper denne guiden kan være til hjelp for noen. Er det noen feil så si i fra! Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 I den siste mailen, er totalprisen du får oppgitt inkludert frakt? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Nei, det står jo Shipping Charge: Not Yet Determined så den kommer i tillegg. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg