Gå til innhold

Kjøpe volvo 164, mye problemer?

Ranger emnet

henrik^

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg har nettopp forelsket meg i en Volvo 164 (de er så ekstremt pene) og jeg vurderer nesten å kjøpe en så fort som mulig. Det jeg lurte på er om det er mye problemer med dem (en eldre kamerat skrøyt mye av dem og sa de var enkle å fikse hvis det skulle skje noe)? Det er en stund til jeg har lappen, men jeg hadde tenkt til å styre og stelle med den fram til da, putte inn anlegg osv, og det kan ta litt tid med den lønna/arbeidsmengden jeg trutter med nå, det går greit, right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke stort sett forgasserne som kan være litt trøblete på de gamle Volvoene? Og bensinforbruket, sistnevnte er det ikke noe å gjøre med :boxing

Si det sånn, en bil fra 70 tallet som enda går er som oftest sett godt etter, så ikke regn med for mye problemer. Den har jo vært innom flere EU-kontroller også (som duger til å sjekke bremser) ;)

Ellers høres det ut som et fint valg på førstebil da.. Stor, småtreg og rimelig trygg, akkurat sånn det burde være.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du bør vel også vente på svar fra noen mer Volvovennlige folk da... Hva med å poste i Volvodelen av forumet?

Likevel så er det stabile biler så vidt jeg vet. Lite problemer generelt på de gamle volvoene.. Grunnen til at jeg nevner forgasserene er at de brukte membranforgassere (heter de det?) istedenfor de mer vanlige registerforgasserne. På membrantypen så morkner en gummipakning/belg ofte og da ender du opp med at bensinforbruket skyter til værs. Denne koster vistnok ikke mer en noen tiere på Biltema å kjøpe inn så det er ikke akkurat dyrt å fikse dem.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider