Marius Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Det vedkommende burde ha gjort i dette konkrete tilfellet du omtaler uten videre henvisninger var først å forsøke å rømme og tilkalle politiet, istedenfor å finne fram en pistol - og ettersom han faktisk ble dømt for det, mente vel retten at han faktisk hadde hatt anledning til å gjøre dette eller en annen unnvikelsesmanøver, og at pistolviftinga således ikke falt under nødverge. Det er nok ikke så lett å rømme når du sitter i rullestol. "Unnskyld hr narkoman kan de passe dem fra telefonen, jeg skal ringe politiet". Det hadde nok venta to tette og en badehette. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Vet du mye om det eller? ;) Jeg trenger bare å nevne Fritz Moen-saken for å vise hvordan en "kriminell" viste jeg å være alt annet enn kriminell. Og hvor går grensa for når folk kan trekke skytevåpen i "forsvar" mot tyver, da? Bør politiet bevæpne seg for å pågripe en lommetyv på Oslo S? Bør butikkansatte ha en Glock på innelomma, i tilfelle noen prøver å rappe vaskepulver? Bør alle i Norge ha en MP5 i ryggsekken i tilfelle noen prøver å stjele bilen? Jeg tipper at du har stjælt en Bugg eller Melkesjokolade på butikken i dine yngre dager, hadde ikke du synes at det var overkill hvis butikksjefen tok deg med på bakrommet og vifta med et aluminiumsballtre og sa at han skulle knuse kneskålene dine hvis du stjal fra ham? ;) OT: For øvrig sitter jeg bare og venter på at Øyvind Ryeng skal komme og frelse alle som leser denne tråden med en anarko-kapitalistisk løsning som helbreder alle våre problemer...:D Det er forskjell på å barbere seg og kappe av seg hodet. Fritz Moen saken er veldig unik og ikke noe som skjer hver dag. Det som skjer hver dag er at folk kommer seg unna vinningskriminalitet alt for lett i dette landet. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Og hvor går grensa for når folk kan trekke skytevåpen i "forsvar" mot tyver, da? Bør politiet bevæpne seg for å pågripe en lommetyv på Oslo S? Bør butikkansatte ha en Glock på innelomma, i tilfelle noen prøver å rappe vaskepulver? Bør alle i Norge ha en MP5 i ryggsekken i tilfelle noen prøver å stjele bilen? Er det mulig å velge seg en M4A1 isteden for MP5..? :) Jeg tipper at du har stjælt en Bugg eller Melkesjokolade på butikken i dine yngre dager, hadde ikke du synes at det var overkill hvis butikksjefen tok deg med på bakrommet og vifta med et aluminiumsballtre og sa at han skulle knuse kneskålene dine hvis du stjal fra ham? ;)I mitt tilfelle. Nei. Jeg fikk faktisk disiplin og respekt for andres ting inn med morsmelken,så jeg bøffa ikke en ting som liten. Men,om jeg hadde blitt tatt med inn der...fordi jeg hadde tatt noe,seff... da hadde jeg IHVERTFALL ikke gjort det igjen. Trusselen om demontering av knærne hadde vært betraktelig mer virksom enn noen tur til Jonas Lies gate i Lillestrøm... (Politiet,for de som ikke er lokalkjent). Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 thklinge: har du forhørt deg i gata di eller der andre biler blei ødelagt om de ha fått noe erstatning? Nei, har ikke kontakt med noen av de andre i saken. Regner med de ender opp som meg, med noen hundrelapper hver 4-5 mnd. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 fin bil! Synd for alle som fikk sine ødelagt. De lømlane skulle ha fått jobba for alle skadene de har foretatt seg. Med skader på over 100k blir det mange timer, helst med å plukke søppel langs veiene. Eller høgge ved i skogen. En fin straff. Min egen bil ble skadet i fjor på vinteren. Bulker her og der, skiltet var bort og frontruta var gåen. Ble rettsak utav det. 15.000 i skader. Ikke fått oppgjør ennå. For 3 mnd siden ble en bil av en kompis rasert. Politi mistenker samme mann. ALLE vinduer knust, ALLE ytre lys ble knust og bulka halve siden. Fint å være mann når man ikke kan å oppføre seg..... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Det er nok ikke så lett å rømme når du sitter i rullestol. "Unnskyld hr narkoman kan de passe dem fra telefonen, jeg skal ringe politiet". Det hadde nok venta to tette og en badehette. Man skal alltid prøve å unnvike. Dersom han kunne ha låst seg inne på dass, skulle han heller ha gjort det i første omgang. Dersom de deretter gikk til angrep på ham, hadde saken vært en annen. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Det er forskjell på å barbere seg og kappe av seg hodet. Fritz Moen saken er veldig unik og ikke noe som skjer hver dag. Det som skjer hver dag er at folk kommer seg unna vinningskriminalitet alt for lett i dette landet. Det er jeg helt enig i, vinningskriminalitet kommer man seg for ofte unna med. Hva tror du dette skyldes? ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenni23 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Det er bare for drøyt å gjøre noe sånt. Fyy F*** blir så irritert på sånne folk. Føler med deg. Håper de blir tatt så jævlig de taperne blir tatt! Siter Opel Kadett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Det viser jo at man må ta sånt i egene hender. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 OT: For øvrig sitter jeg bare og venter på at Øyvind Ryeng skal komme og frelse alle som leser denne tråden med en anarko-kapitalistisk løsning som helbreder alle våre problemer...:D HAHAHAHAHA nå datt jeg nesten av stolen her :D Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 HAHAHAHAHA nå datt jeg nesten av stolen her :D Uff, da. Sånt bør man være forsiktig med, man kan jo fort skade seg! Hehe :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 så sant så sant :) Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg