Gå til innhold

Haster! Trenger Delenummer til Ferodo!

Dulle

Anbefalte innlegg

Off. Enda en tråd i mitt navn..jaja.

Er det NOEN her som vet delenummer hos Kollevold til Ferodo-klossene til Primeraa P11 GT? De jeg har fått er nemlig for store. Damen i telefonen mente jeg skulle "pusse" dem litt i hver enda, men ombestemte seg fort når ho hørte hvor feil de var. rundt 5-6 mm for store, altså 2-3mm i hver ende.

Så da ville ho brått ha en fax med omrisset av klossen og mål og greier, for å finne den. Siden jeg ikke har lyst til å ta av det der igjen akkurat nå, hadde det vært fint om noen her kunne gi meg nummer. Er det ikke SD2500 som er poppis?

Som en liten side-note. De klossene jeg har fått er merka på baksiden med 'Primera 06/90'. Betyr dette at P10 har andre bremseklosser? For de spurte nemlig i telefonen første gangen, om jeg hadde 14" eller 15" hjul.. (det er visst deres måte å skille mellom 256mm og 279mm skiver på). Jeg svarte da selvsagt med 15".

Men da synes jeg det er rart at klossen rett og slett er for store. Skulle tro GT-bremsene har de største..av alt?

Men mulig P10 GT-bremsene har større klosser enn P11?

Uansett..hvis noen kan finne ut dette for meg, er det helt krem :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen altså? :(

Da får jeg bare ringe og kjefte mer på Kollevold i morra..noe jeg hadde tenkt å gjøre uansett da men..

jeg ville ringt til nissan:

http://www.nissan.no

og jeg ville ringt mekonomen

http://www.mekonomen.no

- sammen med disse folkas dataregister fant jeg løsningen til min bil!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett bra tips. Takker for det :)

Men..jeg skjønner ærlig talt ingen ting nå.

På ferodo sine sider er det oppført at til cirka alle primeravarianter, så passer

FDS600/FDS604. Jeg antar at det er da SD2000 og SD2500..eller noe sånt.

Uansett, de klossene jeg har fått er FDS604, som er varenummer BRFCP604S hos Kollevold. Denne SKAL passe..men gjør det altså ikke.

Så..ingen skjønner noe, og jeg skjønner minst av alle.

Jeg ville jo egentlig ha SD2500-klossene, så jeg får bare ringe dem på fredag og høre hva de sier..blir sprø av dette greine her.

Det hadde vært så gull om noen kunne bekrefte/avkrefte litt forskjellige ting om Primera-klosser her.

F.eks: Er alle Primera-klosser samme størrelsen?

Er dette virkelig de klossene jeg skal ha?

Hvis dette er klossene jeg skal ha, hva kan være feil når de er 3mm for store i hver ende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett bra tips. Takker for det :)

Men..jeg skjønner ærlig talt ingen ting nå.

På ferodo sine sider er det oppført at til cirka alle primeravarianter, så passer

FDS600/FDS604. Jeg antar at det er da SD2000 og SD2500..eller noe sånt.

Uansett, de klossene jeg har fått er FDS604, som er varenummer BRFCP604S hos Kollevold. Denne SKAL passe..men gjør det altså ikke.

Så..ingen skjønner noe, og jeg skjønner minst av alle.

Jeg ville jo egentlig ha SD2500-klossene, så jeg får bare ringe dem på fredag og høre hva de sier..blir sprø av dette greine her.

Det hadde vært så gull om noen kunne bekrefte/avkrefte litt forskjellige ting om Primera-klosser her.

F.eks: Er alle Primera-klosser samme størrelsen?

Er dette virkelig de klossene jeg skal ha?

Hvis dette er klossene jeg skal ha, hva kan være feil når de er 3mm for store i hver ende?

den som hadde bilen før deg har ikke byttet bremsecalipre?

- Almera som jeg har, er det 3 tyoer klosser til, så sannsynligvis er det det til primiera og, som er prodsert i et større opplag...

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva forrige eier har gjort. Skulle tro calipperne var originale, da den har gått sitt liv fram til 2004 på saltfrie tyske koseveier..

Men jeg har vært innom tanken, det er helt klart. Får se på fredag hva Kollevold sier om klossene..er de i helt 100% stand, får jeg bare prøve å få sjekka callipperne opp mot en annen bil..Burde vel være forskjellige callippere på 260mm skivene, og 280mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider