volvo power Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Kva er egentli forskjellen på en 1031 og 1030 bakaksling, og kordan kan eg finne ut vilken type det er?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Kva er egentli forskjellen på en 1031 og 1030 bakaksling, og kordan kan eg finne ut vilken type det er?? 1031 har grovere drev, og det er to spor til det store kronhjulet i huset. Legger opp et bilde av min 1031 aksel: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Takk:-) Men har enn 89 mod. 240 varebil, med "antispinn", vilken aksling er det mest sansynlig at det er?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Takk:-) Men har enn 89 mod. 240 varebil, med "antispinn", vilken aksling er det mest sansynlig at det er?? 100% sikkert 1031!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Tusen takk!!! Skal selge akslingen, kor mye kan eg ta for den?? Har gått nesten 300.000:-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Tusen takk!!! Skal selge akslingen, kor mye kan eg ta for den?? Har gått nesten 300.000:-( Hmm.. Spørs hvordan LSD'n er det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Hva emd 1030 da? Ikke noe spess med den? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Hva emd 1030 da? Ikke noe spess med den? Der er drevene mye spinklere og det er ikke tatt ut for kronhjulet i huset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Fungerer prefekt akslingen!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Fungerer prefekt akslingen!!! Hvor mye moment må til for at den skal slure? Er akselkryesset i akselen helt? Hvordan er lamellene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 har ikkje opna akslingen, men den spinner hellt supert på tørr asfalt, på begge hjula!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 har ikkje opna akslingen, men den spinner hellt supert på tørr asfalt, på begge hjula!! Jekk opp bilen på den ene siden og dra runt hjulet - sjekk hvor mye kraft du må bruke for å få den til å slure med hendene. Eventuelt bruk en momentnøkkel og kom med eksakt verdi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Slik ser TrueTrac diffbrems ut. akslingen min kommer fra 91' eller 93' 240, husker ikke hvilken av de to årene. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Jeg har hørt at eneste forskjellen på 1031 og 1030 bakakselen er et kronhjul som aldri pleier å gå i stykker allikevel? At det er spindlene (eller noe sånt? :P) som ryker, og de er samme på begge... Eller er det bare tull? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Jeg har hørt at eneste forskjellen på 1031 og 1030 bakakselen er et kronhjul som aldri pleier å gå i stykker allikevel?At det er spindlene (eller noe sånt? :P) som ryker, og de er samme på begge... Eller er det bare tull? Kronhjul og pinjong er mye grøvere på 1031 - tåler mere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.