Gå til innhold

Kjøp av 95/96 A4 diesel

Ranger emnet


skogstrollet

Anbefalte innlegg

Bestill en naf test. Der vil alle feil bli avdekket.

 

Sjekk spesielt forstillingen, denne har en tendens å si takk for seg ganske så tidlig. (bilen min måtte fikses allerede ved 110 000 km)

 

Rust er ikke noe problem ettersom bilen er galvanisert.

 

Personlig ville jeg ha gått for en 97 mod eller nyere. 97+ har lakkerte speil og dørhåndtak samt at man slipper de "pølseformede" kanalene 95/96 modellen har.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe meg en A4 diesel.

 

  • Spesielle fallgruver?
  • Høy kilometer... hva skal man spes. se etter?
  • Hva skal man spes. se etter uansett kilometer?
  • Kjente feil med 95/96 modellene?
  • Rust?
  • Chiptuning. Har det noe for seg?
  • Hvordan er verditapet?

 

Og ellers all annen relevant interessant informasjon rundt A4.

 

Og ... fra hvor får man billigst slitedeler til en A4? :)

 

Hei!

Hadde selv en 96 A4 90hk tdi for noen år siden. Tok den inn fra tyskland. Motoren er knallgod og tåler masse km om den blir tatt litt vare på. Husk å bytte regreim og forbered deg på bytte av bærearmer i mange år fremover.

Min var helt standard 90hk med aircondition. Som bildet viser, så kostet jeg på den litt... Caractere styling, sportskinn-interiør, chip, KW senkesett og litt hjul. Endte med at jeg fikk igjen bra for denne bilen!

000_0004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill en naf test. Der vil alle feil bli avdekket.

 

He,he!!! den må være årets beste!!!!

 

Ikke for å si noe stygt, men de NAF testene jeg har vært borti har ikke akkurat vært noe å stole på..... hva med en tilstandsrapport fra et merkeverksted? de veit vel hva de skal se etter? Ellers er her jo mange gode råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill en naf test. Der vil alle feil bli avdekket.

 

He,he!!! den må være årets beste!!!!

 

Ikke for å si noe stygt, men de NAF testene jeg har vært borti har ikke akkurat vært noe å stole på..... hva med en tilstandsrapport fra et merkeverksted? de veit vel hva de skal se etter? Ellers er her jo mange gode råd...

 

 

Personlig så har jeg gode erfaringer med de NAF testene jeg har hatt på bilene mine opp gjennom årene. Mye mulig gutta på et møllerverksted kan avdekke flere feil på bilen, men en NAF-test er aldri dumt å ta uansett ved et bilkjøp.

 

Et vanlig bilverksted som skal ta en tilstansdrapport ønsker jo å finne flest mulig feil (kanskje til og med "feil" som ikke er feil) slik at dem kan tjene mye penger ved eventuell reparasjon.

 

NAF sentrene er ikke bilverksted, så dem tjener ikke mer penger ved å avdekke feil som ikke er nødvendig å bytte.

 

 

Men hva vet nå jeg. Kanskje er jeg helt på jordet!!!

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår