Gå til innhold

girkasse/clutch problem

Ranger emnet

oter11

Anbefalte innlegg

sliter med at når jeg girer fort fra 1-2 gir så skraper det noe jævlig.

og istad så sluret den også på 1-3 gir,det ga seg etterhvert,men den er fremdeles ugrei fra 1-2 gir.

clutchen tar helt ytterst på pedallen.

er det bare å skaffe seg ny kasse,eller går det å justere det?det er vel clutchen som er problemet og ikke sync ringene?

230at motor med en 5trinnskasse.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med at når jeg girer fort fra 1-2 gir så skraper det noe jævlig.

og istad så sluret den også på 1-3 gir,det ga seg etterhvert,men den er fremdeles ugrei fra 1-2 gir.

clutchen tar helt ytterst på pedallen.

er det bare å skaffe seg ny kasse,eller går det å justere det?det er vel clutchen som er problemet og ikke sync ringene?

230at motor med en 5trinnskasse.

Jeg sliter med giring fra 2. til 3. - der er det sync ringene som er dårlige.

Skal bytte til Getragkasse til høsten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pedalen tar helt ute så er det vel et tegn på at clutchen er slitt. Da kan den strammes! Prøv å sett på håndbrekket og sett den i gir..prøv så å kjøre for å se om den slurer da.

trenger nesten bare å komme borti pedallen før den tar,er det lett å stramme vaieren?er ikke akkurat mekanikker

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

texascom, hvilken kasse har du? tipper du har m45?

Selvom det bare er 4 gir på m45'en, så synes jeg det er ei veldig tight og fin kasse, ingenting slark, girer lett og presist.

stort pluss at den tåler mye juling + at det er lite driverkseffektap i den=D

Får se om det ikke blir m90 eller getrag 265 når jeg har spart opp litt cash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløtsjen min tar oxo nesten helt ute, skal prøve å stramme den til uka! -Kan noe gå til hel*ete hvis jeg strammer vaieren, og kløtsjen er slitt? -Noen som vet? Tror ikke den slurrer ennå, men har aldri skifta kløtsj eller tatt ut kassa på denna bilen, så gud veit hvilken stand kløtsjen er i!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

texascom, hvilken kasse har du? tipper du har m45?

Selvom det bare er 4 gir på m45'en, så synes jeg det er ei veldig tight og fin kasse, ingenting slark, girer lett og presist.

stort pluss at den tåler mye juling + at det er lite driverkseffektap i den=D

Får se om det ikke blir m90 eller getrag 265 når jeg har spart opp litt cash.

Har M47.

Den liker ikke rask giring ved 7100rpm gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har M47.

Den liker ikke rask giring ved 7100rpm gitt...

hadde vel ca 6000rpm jeg også,går ikke over 7000rpm min,og takk for det :)

får kjøre litt penere heretter,så holder den en stund til,så får vi se om det blir ny motor neste sommer.

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider