Gå til innhold

Rust?

Ranger emnet


m@ts

Anbefalte innlegg

Jeg har utrolig god erfaring med Coroless... bruker det som primer, danner en helt sinnsykt hard hinne over metallet. Jeg bruker det som grunning og lakker over. Belag deg på å bruke en del lakk, for Coroless er rødt og skinner lett igjennom på en ujevn lakkering.

 

Gjør som folka anbefaler, sandpapir og puss det vekk - har også fått tips om å vaske med ferskvann (men klarer ikke helt å ta vann på bart metall, det føles så... galt). Husk at bare en kvart millimeterstor rustflekk vil vokse uansett, så sandblåser er kult. Velkommen til krigen...

- 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna

x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mett rusten med Owatrol olje (rust penetrerende) og fjern den ved hjelp av skrape e.l.

 

Coroless er supert! Leste på baksia og ble bare stående å måpe. Som tatt rett ut i fra læreboka :D Tro meg, har 2 SVÆRE materiallære bøker fra flylinja liggende.

 

Lykke til!

Ford Escort Xr3i '86 mod.

 

Ålgård Gatebilklubb

 

"Anotherone Bites The Dust" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jobber som biloppretter på Mercedes, som sikkert mange vet sliter vi en del med rust på nyere Mercer. Det vi gjør er at vi sandblåser rusta, så har vi på eopxygrunning, denne grunningen er vanntett, noe ikke vanlig lakk eller grunning er. Vi har meget gode erfaringer med denne rep måten og jeg kan absolut anbefale den.

Husk at du har epoxygrunning på metalett før du event sparkler.

EP grunningen trenger du ikke og matte ned før du legger på event fyller eller sparkel. Sørg bare for at den er skikkelig gjennom herdet før du legger noe over den, tørk gjerne med en IR lampe i ca 20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått anbefalt feromax av nesten alle lakkbutikker og kyndige folk jeg kjenner.. noen som har erfaring med det?

 

Er noe du maler på.. så må det tørke et par dager, før du evt kan ha på understellsmasse, lakk eller lignende.

Brukes vel mest plasser der utseende ikke er noe farlig, så slipper du å begynne med lakk over feromaxen.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jobber som biloppretter på Mercedes, som sikkert mange vet sliter vi en del med rust på nyere Mercer. Det vi gjør er at vi sandblåser rusta, så har vi på eopxygrunning, denne grunningen er vanntett, noe ikke vanlig lakk eller grunning er. Vi har meget gode erfaringer med denne rep måten og jeg kan absolut anbefale den.

Husk at du har epoxygrunning på metalett før du event sparkler.

EP grunningen trenger du ikke og matte ned før du legger på event fyller eller sparkel. Sørg bare for at den er skikkelig gjennom herdet før du legger noe over den, tørk gjerne med en IR lampe i ca 20 min.

 

Vil anbefalle epoxygrunning jeg også. I tillegg til å være vanntett så er den "snill" mot underlaget slik at den ikke angriper galvaniseringen noe som syregrunninga gjør.Oljebasert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefalle epoxygrunning jeg også. I tillegg til å være vanntett så er den "snill" mot underlaget slik at den ikke angriper galvaniseringen noe som syregrunninga gjør.Oljebasert.

 

Jeg er også med på den, har brukt brunox epoxy grunning på min nå, så blir spennende å se :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Der hvor det er plater som overlapper hverandre må du bruke en eller annen form for sveise grunning, caropax feks. Litt usikker på hvor du får kjøpt det hen som "sivil".

 

wurth har en som heter europax, det er sveisegrunning som ligger mellom platene som man overlapper.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår