Gå til innhold

Rust?

Ranger emnet

m@ts

Anbefalte innlegg

På civicen min tok je å pussa den ned, så tok je å spraya på rustkiller som je kjøpte på bensinstasjon. Den var faktisk sølvfarga. Ganske greit siden bilen min også er sølvfarget. Etter det brukte je glassfiber der det trengs, og sparkla den. Så nå håper je rusta holder seg vekke. Skal snart lakkere den, må bare finne et verksted som ikke tar så mye for å lakkere. Noen som veit om noen i gjøvik området?

Honda civic 89'modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusse ned rust er som om å lakke oppå rusta. du bare lager en blank hinne over rusta. men seff med et tykt lag sparkel holder det vel en stund :D

så wurth selger sveisegrunning ja? er den 1-komp eller 2-komp? har ikke store trua på 1-komp produkter. noen som har prøvd den, som helst er oppretter eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et område som har vært rusta er svært vanskelig å få HELT kjemisk fritt for rust. Selv etter sandblåsing KAN det være mikroskopiske rustpartikler igjen, fordi man ikke kan sandblåse så brutalt på tynnplater. Da kan de slå seg.

Dessuten er sandblåste plater SVÆRT utsatt for nye rustangrep (her snakker vi om MINUTTER!) fordi den naturlige oksyderte overflaten på metallet er borte etter sandblåsing.

Sett en sandblåst plate ved siden av en ikke-sandblåst, ikke-rustet plate og se hvem som ruster kjappest hvis dere ikke tror.

På grunn av alt dette mener jeg det er helt dødfødt å behandle en tidligere rustangrepet stålplate med noe annet enn rusthemmende saker som coroless og tilsvarende.

Man kan som kjent ikke "kvele" rust ved å kapsle det inne med vanlig lakk eller noe. Man må påføre noe som aktivt angriper rusten og stopper den.

Jeg bruker selv Coroless og har gode erfaringer med det, men jeg vet ikke om det er bedre enn andre tilsvarende produkter. Poenget er at man holder seg til en type for å unngå blandinger som kan reagere med hverandre.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider