Gå til innhold

Phantom: Volkswagen Boble - Min nye bil Vw 1300 66'

Ranger emnet

Phantom

Anbefalte innlegg

Her om dagen ble min tidligere bil solgt og ny bil måtte innhandles. Leita gjennom markedet sikkert to trillioner ganger og fant ett par alternativer innenfor luftkjølt Vw, så siste dagen dukket en opp i nærheten og ble sjekket ut. Bilen er en Blå 1300 fra 1966 som var mer eller mindre slik jeg ville ha den, god teknisk stand, men litt overflaterust på karross...

Papirer ble signert og bilen skulle kjøres hjem, etter to km derimot sa det KABLAAAAAM og det var nesten ingen skyv i bilen... Hmm, alt ble sjekket som jeg kom på og kyndige kompiser ringt.. Ringte og tidligere eier som kom raskt på stedet. Tok av senterkoppen på venstre bakhjul og oppdaget at akslingen spant rundt uten at dekket bevegde seg... Så da konkluderte man kjapt med at bremsetrommelen hadde tatt kveld.. Søndag fikk jeg bilen igjen med ny trommel.

Kjørte til jobb i dag og merker at folk smiler når man kjører forbi Det er alltid koselig. Så slenger ut noen bilder her og skal prøve å holde tråden oppdatert.

Rearendgoodq.jpg

interiorgoodq.jpg

sidenousegoodq.jpg

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet bil.. Men finner kanskje litt bedre felger?

Så meget strøken ut! Dette kan bli en rå bil(eller det er den jo nå og da:))

Brei og fin, liker de lyktene der også.. Gamle eieren punga ut for nye trommler?

Karmøy eller? Så det stod rogaland:)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fet bil... mn hadde blitt fetere med mine røde skinn seter, som har sitti i kadetten;) hehe. men men..

hvor får man kjøpt sånn stoff som sitter på døra di??

pris?

shoot me if im worng, men er ikke det filt? det får du kjøpt i metervare på bilrekvisita butikker.

100kroner metern på thorshov, 69kroner metern på proff bilrekvisita, på gulskogen i drammen :P

ca 110-120cm bred, det varierer litt.

selges som støydempende filt, i katalogen dems

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

Filt er brukt i dørene, blir nok skiftet ut under vinteren.

Bilen ble kjøpt på Klepp i Rogaland og tidligere eier tok alt av bytte på sin kappe når det gjaldt trommelen

Angående felgene så er jeg forsåvidt enig, vet hvilke jeg vil ha, men vet og hvilke som pengboka sier at jeg må vente med;)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nye dekk foran bestilt.. Gikk med 3000,- der så felgene får vente litt..

Oppdaget og en revolusjonerende sak, Varme!! Må bare trikse til litt så kommer den vel frem og

ang. de felga.. åssen felger er det?

åssen felger passer til bobla?

si ifra hvis dem er tilsalgs, synes dem var kule ;)

Opel Vectra 95mod 2,5l V6

Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider