Ruben Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Noen som vet hva anbefalt dekktrykk er på Leon med 225/40-18 dekk? Og litt økt trykk ved banekjøring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whz Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Noen som vet hva anbefalt dekktrykk er på Leon med 225/40-18 dekk? Se denne tråden på Seatcupra.net så får du noen idéer. 32-38 psi ser ut til å være greit å forholde seg til, + øke lufttrykket noe ved mye last. Kan være greit å følge med på spordybden på dekkene for å finne optimalt dekktrykk. Mål med f.eks. skyvelære i midten, + inner- og ytterkant av dekket, og se om spordybden har redusert seg ujevnt i forhold til tidligere målinger (skal optimalt reduseres like mye over hele dekkflaten). Psi/bar-kalkulator finner du f.eks. her... Og litt økt trykk ved banekjøring? ...da kan det bli spennende. :) Luft ekspanderer når den blir varm, og ved banekjøring blir gjerne dekka "litt" varme, ergo trykket øker, så du bør fortrinnsvis redusere lufttrykket. Siter .Whz - 2008 BMW 325d Coupe x 2003 Seat Leon Cupra R x 1993 VW Corrado G60 x 1990 Mitsubishi Galant GLi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Jeg har prøvd meg fram endel, og pleier å kjøre med ca 2,8-2,9 bar foran, og 2,6-2,7 bak. På bane så bør man redusere litt pga. varme, spesielt om det er tørr asfalt og sol hehe... Mest reduksjon foran, da forhjulene blir varmest og dermed ekspanderer mest. Jeg har funnet ut at en måler er kjekk å ha, spesielt på bane. Da er det bare å kjøre et par runder og slippe ut luft til det er passe trykk. På forhjulsdrevne biler gjør det ikke noe om det er litt mer enn normalt trykk ved banekjøring har jeg blitt fortalt. Biltema/Torshov har digitale og analoge lufttrykksmålere. Kjører forøvrig med 8x18" 225/40. Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg