Bjoerhus Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Det finnes sikkert, som med alt annet, regler for soting av baklykter. Jeg tenkte å sote baklyktene mine ved å bruke sotespray. Er det å anbefale å bruke slik spray, blir resultatet bra? Blir det problemer hvis jeg møter "onkel" med slike lykter? Takker for evetuelle råd og tips =) Siter Audi A4 1996 Opel Omega 1997- Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 det er vel i teorien ikke lov. men hvis du kjøpter lykter som er e-merket er det lov. Resultatet blir vel så som så.... blir vel ikke helt svart kan jeg tenkte meg, siden lykta er oransj fra før, men jeg vet ikke helt :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 vær tålmodig å spray mange tynne lag hvis du skal sote....det blir sort uansett hvilken farge det er under, men du må passe på å ikke ta på for mye om gangen for da blir det ikke pent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Sprayet baklyktene mine røde for noen uker siden. Er ganske fornøyd med resultatet. Hadde på tre-fire lag med lyktespray, pluss noen lag med klarlakk over der igjen. Slik så de ut før: http://img.photobucket.com/albums/v717/Mr_pusten/CAY3OTQ7.jpg Slik ble de etter lakking: http://img.photobucket.com/albums/v717/Mr_pusten/ferdig.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 hvordan er det med blinklysene da tommy erwin? blinker det rødt/rosa nå etter lakking? Eller hvordan blei det? Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 mine er sotet svarte, blinklysene lyser litt oransje fordet, men ikke så sterkt som de gjorde før, ca. 10-20% mindre kan jeg tenke meg. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 hvordan er det med blinklysene da tommy erwin? blinker det rødt/rosa nå etter lakking? Eller hvordan blei det? Både blinklys, tåkebaklys og ryggelys er ganske "rødt" alt sammen egentlig... Men har kjørt foran politibiler mange ganger siden da uten at det har blitt påpekt noe. Hadde jeg lakkert svart ville det jo sett mer "opplagt" uorginalt ut, så det har kanskje litt med det å gjøre, pluss at bilen ellers er ganske anonym. - Bilde av blinklys og tåkebaklys. - Ryggelys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Hvor kjøper man denne lyktesprayen? tenkte å prøve litt selv. :) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Torshov f.eks. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Sota mine tidligere i sommer, noen lag med rød/sort sotespray, samt litt klarlakk.. Og når det gjelder problemer med loven, så skal du i teorien få det. Lyktene er e-merka i sin originaltilstand, med en gang du modifiserer dem på en måte som endrer lys/osv, så faller denne merkingen bort. Så skal du ha alt på det tørre, må du kjøpe lykter som er ferdig sota og e-merka fra fabrikk. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Oiiii, kongebump... Biltema har også sotespray, og sikkert Mekk, men ville heller kjøpt noe skikkelig noe når man først skal i gang. Et lag klarlakk eller to oppå kan sette prikken over i'en på sotede lykter. Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Takker for tips! :) Hvordan fungerer det å sote frontlyktene? Blir det for varmt for lakken, og mister man mye av "lyseffekten"? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Lyseffekten blir nok merkbart dårligere. Skal vel også være mulig å få tak i film du kan legge på lyktene (vet du får gul, men usikker på mørk). En jeg kjenner sprayet frontlyktene sine, og ble ikke for varmt hos han ihvertfall. Men dette kommer jo selvsagt ann på hvor sterke pærer du har, og om du har små eller store lykter med tanke på varmeutviklingen. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Hei. Har sota mange baklykter å begynne å kunne det der nå. Folk bruker å spørre meg om jeg kan gjøre det for dem. Har sotet lykter på 5-6biler nå, og resultatet blir tinærmet 100%perfekt. Spray mange tynne lag, og ha ALDRIG dårlig tid. De jeg har på mercedesen min, er helrøde, og det vises ikke i det hele tatt at de er lakkerte. Men, både blinklys og ryggelys er helt røde da. Har også sotede baklykter på en av volvoene mine. Kan se om jeg får til noen bilder i morgen. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hazzie88 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Mine rødsotete lykter på 740-en gikk ikke gjennom EU-godkjenning, må vel ty til tynner for å få det vekk. Kjøpte den på mekkonomen. Fungerte bra. Den er tansparent elns så du trenger ikke klarlakk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg