Gå til innhold

problem med min 2.2i.

Ranger emnet


karl-atle

Anbefalte innlegg

Jeg har problem med 2.2i motoren min som ikke vil gå skikkli..

 

den starter, så går den i 1-3 sek.. jeg vet at de ikke er bensinpumpen..

 

 

jeg har bygd om fra elektronisk-tending til stift-tending... jeg fekk ikke gnist i den elektroniske, så jeg bare skiftet.. håpe ikke de har noe med saken å jøre at den ikke vil gå skikkli...

 

tennpluggene blir ganske våte av bensin.. lurer på om di blir drukna.. den starter ikke etter på uten at jeg tar di ut å tørker di....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok best og prøve og få til med den elektroniske tenninga.

 

fikk du ikke gnist i det hele tatt med den elektroniske tenninga?

 

er bare en 3-4 ledninger som skal kobles til på tenningssiden,

og det er rimelig fort gjort og forklare om du tar bilde og legger ut her!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok best og prøve og få til med den elektroniske tenninga.

 

fikk du ikke gnist i det hele tatt med den elektroniske tenninga?

 

er bare en 3-4 ledninger som skal kobles til på tenningssiden,

og det er rimelig fort gjort og forklare om du tar bilde og legger ut her!

 

ja de er bare noen få ledninger... men jeg har prøft alt de meste.. jeg har fått folk til å se på de.. jeg har koblet de opp akkurat slik som de var kobla på en rekord.. men på min bil er de en plugg som mangler.. pluggen har 3 ledninger, brun, svart og grøn.. den pluggen skal inn i orginalanlegget til rekord.. å uten den går d ikke.. jeg har målt og forsket på hva spenning jeg trenger.. men de vil ikke fungere om jer gjør de samme på min bil.. har prøft så å si alt..

 

men tendingen skal jo ikke ha noe med innspruten å jøre.. de er jo to uavhengie deler.. mener jeg :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brun - til jord

svart - til + på coil

grønn - til - på coil

 

vet ikke hvordan du kobla det jeg?

 

på 2.2i er vil jeg påstå at ledningsnettet rundt den elektroniske tenninga i stor grad er en del av ledningsnettet til motorn.

 

men når du bytter til elektronisk tenning i en Ascona som har hatt stifttenning før,

er du nødt til og legge opp ny ledning i fra tenningslåsen til coilen da den som ligger der har innebygd motstand som ikke funker med elektronisk tenning.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jort de san som du sa.. men jeg brukte +en som jeg før brukte til autochoke, til de nye nettet..

 

jeg er ganske sikker på at jeg kobla de slik som du skreiv.. der er en grøn ledning som også skal på coilen som kommer fra en plugg med 4 koblingar.. fargane er: grøn (coil), hvit (bensinpumpe), svart (+) og rød/svart (startaren)... de har jeg kobla slik d skal..

 

d er sikkert en enkel feil en eller annen plass.. men jeg skal ta bilde av hele motorromet nå.. så skal du få se d på bilder.. håper du har noen flere goe forslag til meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2,2i så er den elektroniske tenninga avhengig av en av boksene for å fungere. (jeg har kjørt med forgasser, og litt av 2,2i ledningsnettet i over ett år nå, og det har fungeret OK, med untak av en Rudskogen tur...) Prøv å bytt boksen, det kan kanskje hjelpe.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår