Gå til innhold

Anbud: Toppakningbytte

Ranger emnet

Jonaldo

Anbefalte innlegg

Etter mye frem og tilbake fant vi ut at toppakningen er gåen.

Får eksos i kjølevannet. En heldig ting når pakningen først skulle ryke.

Tør ikke begynne på dette selv, og jeg vet mange av dere er gode på skruing....

Har fått noen svarte tilbud på jobben, men vil høre med dere også :wink:

Her er lista:

Bytte pakninger (Pakningsett)

Slipe ventiler (Slipesett)

Plane topp

Bytte registerreim (når man først er i gang)

+Olje og kjølevæske

Er det noe jeg har glemt, så vet sikkert dere best......

Hadde satt stor pris på tilbakemeldinger, helst på Østlandet.

Send meg en mail til jonaldo@netcom.no med pris på totalen (deler + arbeid) og hvor du holder til. Gjerne hvor kjapt det kan gjøres også.

Bilen er en 94 Mazda MX5 1,8

Mvh

Jonas B. Olsen, Drammen

Mob: 40482959

Mail: jonaldo@netcom.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kanskje litt offtopic men, hvorfor ikke bytte selv? Er ikke så vanskelig som folk skal ha det til. Er selv 17 år og bytta toppakning for første gang idag. Feilen jeg gjorde var at brukte feil bits til topploksboltene, så jeg måtte borre dem opp. Kjøp også kvalitetsbits hos Wurth, slik at bitset passer 100%.

Husk bare å ha en kompis med deg når du skal ha av boltene(Kompisen den holder og trykker ned bitset, og du drar rundt). De boltene sitter ganske hardt, så bruk et verktøy som du får godt moment på(IKKE skralle). Jeg brukte en 46cm latmansarm, så gikk alt greit.

Angående timing av kammene og veiva: det er merker på begge. Disse skal stemme overens slik at begge er i posisjon. Er du i tvil, kan du vri på veivakselen, og kjenne om noe slår borti, gjør det ikke det, og merkene stemmer etter 2-3 omdreininger, er det bra.

Skaff deg en "Haynes" bok om bin bil, så står alt der.

Koster vel maks 300kr.

Billigere å gjøre det selv, du blir smartere og det er gøy:)

Håper dette hjelper LITT da;)

Every engine has a potential for improvement, We're making it possible ----> *Sunny Engineering*

Lenke til kommentar
Del på andre sider