toniii Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Bilen min har nå vært på EU-Godkjenning. Det er en Golf II 1.8 GL. 89 Modell! Det som sto på mangellappen var som følger: 2 Bremserør svekket pga rustangrep - Høyre - Venstre - Bak 2 Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30% av høyeste verdi - bak og noen andre diverse småting som er fiksa allerede! Men hvordan fikser jeg bremserøret? Hvor ligger det igrunn? Å hvor kjøper jeg ett nytt? Hvordan kan jeg justere bremsekraft ? Burde jeg latt verksted gjøre det? Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 bremserøra er bøybare, så de kan du vel kjøpe egentlig overalt nesten.. men de sleger ferdig tilpassa på møller dette med bremseforskjell på aksling kan komme av at caliper/trommel "henger" .. sjekk dette bremser som svikter er noe drit! Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Bremserør ligger under bilen på venstre side, hvis jeg ikke husker feil. Er iallfall det på Golf 1 :) Du ser de begynner ved bremsekraftforsterkeren og ender i hver sin kalipper / trommel, bare følg disse og du finner de. Du får også kjøpt ferdig tilpasset på Mekonomen tror jeg, Møller skal sikkert ha en formue. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet August 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Okey:) Skal ta å sjekke det litt senere, så skal jeg hører om priser imorga:) Takk for hjelpen! Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 fekk samme merknader på min eu godkjenning. har du skive eller trommelbrems? eg hadde trommel men bytta til skiver. da bytta eg og i tillegg alle bremserør og slanger bak. koster ca 4-500kr for alle rør og slanger og klips på mekonomen. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet August 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 ahh:) Nydelig! trodde det kom til å koste myye! Jeg har skiver ja! Så får vel ta å fikse det imorga! :) Skal bestille deler på mekonomen imorga:) Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg