Gå til innhold

Senkesett og effektanlegg

Ranger emnet

Tony_VAG

Anbefalte innlegg

Har en golf 3 95 mod. som jeg vil senke og sette på effektanlegg. Hva bør jeg kjøpe og hvor mye bør jeg senke den. Den er ikek senket noe fra før av, så det er ganske stort rom mellom hjul og topp. Men nå sitter det kun på 13", noe som blir byttet ut til neste sommer

VW Passat 05 1,9TDI 100 HK

Nedre Romerike gatebil- http://www.nerogatebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en golf 3 95 mod. som jeg vil senke og sette på effektanlegg. Hva bør jeg kjøpe og hvor mye bør jeg senke den. Den er ikek senket noe fra før av, så det er ganske stort rom mellom hjul og topp. Men nå sitter det kun på 13", noe som blir byttet ut til neste sommer

Kjøp deg et justerbart senkesett til rundt 5000

Kjøp deg en bakpotte/"effektpotte" og resten lager du selv av rakrør.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg sa at hvis jeg skulle ha 60/40 så måtte jeg også bytte dempere foran i noen sportsdempere eller noe, hvis ikke så ville jeg ikke få den senkingen godkjent. Stemmer dette?

Må nok ha korte dempere hvis du skal ha senke 60mm, men det settet du linka til var både fjærer og dempere. Hvis du bare skal ha 40mm fjærer, så koster det jo ikke så mye i det hele tatt (1000-1500). Da kan du evt hive på senkeskåler foran for å få den ned 10-15mm til foran.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noe pris, men er sikkert ikke ille.. Men du burde heller gå for 60/40, eller så blir den så altfor høy forran. Tror heller ikke det skulle koste så mye mer..

Settet kosta rundt 3800,-, men det er ikke justerbart da, men lurer på om jeg skal gå lenger ned eller ikke på grunn av veier, fartsdumper osv..

VW Passat 05 1,9TDI 100 HK

Nedre Romerike gatebil- http://www.nerogatebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider