Gå til innhold

Senkesett Volvo 760 89 mod

Ranger emnet


volvo242-1981

Anbefalte innlegg

760 89" har vell multilink hjuloppheng, derfor fås ikke senkesett til den. Har samme problemet med senking av min 960, har kjøpt "senkesett" fra BCB nå som inneholder 940 senkefjærer fram og noen dempere og fjærer bak som må tilpasses (kappes). Har ikke montert bak enda, men har snakka med en på BT og han sa att det ikke gikk an å få godkjent uten dokumentasjon, å det har man ikke på bakfjærene.

Endelig har min "faste kontakt" på BT kommet tilbake fra ferie, så jeg skal snakke med han i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

760 88- har samme multilink som på 960 91-94.jeg senket min gamle 960 ved å bruke senkefjærer fra 940 foran og senkefjærer til 240 bak(måtte kappe av den koniske delen på fjæra) og 940 støtdempere.

 

Ett par bilder av bilen:

http://www.pyrabel.net/eksternt/upload/upload/tho.jpg

http://www.pyrabel.net/eksternt/upload/upload/tho..jpg

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

760 89" har vell multilink hjuloppheng, derfor fås ikke senkesett til den. Har samme problemet med senking av min 960, har kjøpt "senkesett" fra BCB nå som inneholder 940 senkefjærer fram og noen dempere og fjærer bak som må tilpasses (kappes). Har ikke montert bak enda, men har snakka med en på BT og han sa att det ikke gikk an å få godkjent uten dokumentasjon, å det har man ikke på bakfjærene.

Endelig har min "faste kontakt" på BT kommet tilbake fra ferie, så jeg skal snakke med han i morgen.

 

Gikk ikke an å få dette godkjent ifølge BT, han jeg snakket med nå sa att aksellasten er høyere på 960 enn 940, men jeg sjekka i VADIS og fant ut att 960 har samme fjører fram som 940TD, tror ikke det sto i papira på senkesettet att det ikke passa 940TD.

Bak kunne han si med engang att jeg ikke fikk det godkjent.

 

Konklusjon: Senk og holdt kjeft, bytt når man har fått mangellapp. EU-kontroll er ikke noe problem uten papirer eller, men jeg har jo på en måte papirer men får det ikke innskrevet i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

-Jepp, har en kamerat som har prøvd det samme, det gikk ikke. Må bygge no coilovers og masse stuk, samt ha en god fyr å snakke med på bt for å få det igjennom...

 

Btw: -88 760 og gamle 960'ene blir jævli råe med senk og kantfelg. Ulempen er at dekka går på corden på innersidene bak, og ser ut som nye med tanke på spordybden på yttersidene bak;) hehe. Men ser jævli rått ut uansett.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jepp, har en kamerat som har prøvd det samme, det gikk ikke. Må bygge no coilovers og masse stuk, samt ha en god fyr å snakke med på bt for å få det igjennom...

 

Btw: -88 760 og gamle 960'ene blir jævli råe med senk og kantfelg. Ulempen er at dekka går på corden på innersidene bak, og ser ut som nye med tanke på spordybden på yttersidene bak;) hehe. Men ser jævli rått ut uansett.

 

kjipt da..får bare senke å kjøre da...hadde håpet på å få de meste gokjent på den bilen der...sant som du sier, skal bli lav, men ikkje ubehaglig lav..ikkje mykje bane veger vi har på desse trakter so

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at løsningen var vanlige lesjøfors fjører forran og støtdempere bak uten nivåregulering med org fjører. Prøvde med senkefjører fra 940 som jeg kappet vekk konen på, men det ble altfor lavt. Da gikk felgkanten på 17" jevnt med hjulbua. Med org. fjører går dekkanten jevnt med bua. 225/45-17 dekk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at løsningen var vanlige lesjøfors fjører forran og støtdempere bak uten nivåregulering med org fjører. Prøvde med senkefjører fra 940 som jeg kappet vekk konen på, men det ble altfor lavt. Da gikk felgkanten på 17" jevnt med hjulbua. Med org. fjører går dekkanten jevnt med bua. 225/45-17 dekk da.

 

var de 740 eller 760 fjerer framme du brukte?

men er ikkje 760 fjerene bak, mykje mjukere enn vanlinge. synst eg hørte snakk om noe sånt..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konklusjoner er-multilink er noe piss

 

100 mil holdt dekka mine med "riktig" høyde bak med 19" hjul.

 

Bygg coilovers.jeg søkte og fikk søknaden godkjent.

 

Dekka mine blir ihvertfall nesten javnt slitt. Og den har blitt brukt endel mil på bane i år, med nesten konstant hjulspinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår