Gå til innhold

Senkesett Volvo 760 89 mod

Ranger emnet

volvo242-1981

Anbefalte innlegg

Dekka mine blir ihvertfall nesten javnt slitt. Og den har blitt brukt endel mil på bane i år, med nesten konstant hjulspinn...

Med andre ord har du mere fornuftig camber.

Er kanskje litt for glad i senk jeg.:)

Må isåfall være gammle multilinken som det også er snakk om her.

Da får en plass til felger samt meget kurant å bygge justerbar coilover.+ at det er vanlige fjærer bak.

Om du ser på camber bak vs foran på dette bildet sier det seg selv hvorfor dekka ble fort slitt:

cambertk0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord har du mere fornuftig camber.

Er kanskje litt for glad i senk jeg.:)

Må isåfall være gammle multilinken som det også er snakk om her.

Da får en plass til felger samt meget kurant å bygge justerbar coilover.+ at det er vanlige fjærer bak.

Om du ser på camber bak vs foran på dette bildet sier det seg selv hvorfor dekka ble fort slitt:

IMG]http://img528.imageshack.us/img528/7018/cambertk0.jpg[/img]

Hehe.. Er nok litt mere gla i skamsenk enn det jeg er. Jeg mener at hjulbuen ikke skal gå nedover dekket. Men det er hver sin smak :)

Camberen min ligger akkurat innenfor med den senkinga jeg har.

Men for en nydelig bil å leike seg med! Er stor forskjell på stiv aksel og multi- link gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når dere skamsenker så mye, åssen blir bilen å kjøre da... Jeg har problemer med at bakakselen min slår oppi den gummi/plast-klossen når jeg kjører langs norges dårlige asfalt-lappa veier:P Har stiv aksel bak. Tenker spesielt på maxis, hva kan være løsninga? Synes bilen min er stiv som faen, men jeg har alikevel et problem her...

Edit: Mulig det problemet ikke er der med multilink?? Men allikevel, veit det er flere som har bygd om fra multilink til stiv aksel for å få på felger med grommere kant, og samtidig så har dme skamsenk....

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider