Gå til innhold

For lange sideskjørt..hva bør gjøres?

Ranger emnet

polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg har fått noen sideskjørt som skulle vært tilpasset til akkurat min bilmodell, men den gang ei!

Sideskjørtene er bare noen få cm for lange, men hva bør gjøres med dem før jeg monterer de?

Vil jo helst at sideskjørtene skal passe perfekt, OG at de skal se strøkne ut, så kom med gode tips!!

Takker for alle svar!

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del dem i to et sted det går an å skjøte de igjen (F.eks. en flate), skjær bort 5cm, bruk glassfiber og skjøt de sammen igjen.

Voila..

Takk for svar!

Tror jeg må kutte av litt helt i enden for å tilpasse passformen..for skjørtene er jo ikke helt rette noen steder....men blir det ikke litt vanskeligere å skjøte med glassfiber da? Har du erfart dette tidligere?

takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags skjørt har du kjøpt

Hei Frode..jeg har kjøpt Rieger-skjørtene til Polo! Vet du ikke liker plastikk,men siden jeg ikke har mye til motor nå, vil jeg gjøre noe annet med bilen som skiller seg litt ut fra "standardstyle" med doruller og originalfangere. Men vi får nå se hvordan det blir til slutt, neste bil (forhåpentligvis G40) skal være mer clean regner jeg med!

Sånn så mine ut etter at de ble kortet ned ca 2 cm. http://i18.photobucket.com/albums/b...n2/Sideskj0.jpg

Glassfiber legges på baksiden av sideskjørtene også sparkles forsiden.

Takk for bildet, regner med at det blir en liknende løsning på mine skjørter.

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sideskjørtene er bare noen få cm for lange, men hva bør gjøres med dem før jeg monterer de?

Hiv de i vaskemaskina på 60Grader, da passer dem skal du se.. fatality

Torbjørn

http://www.home.no/torbjornkulsas/

Eier av:-78ChevroletV8 5,7l -73 MB280SE -04 Vectra 2.0 DTI stvogn -92SuzukiGSX600 Har eid:*88KadettGSI CAB *86KadettGSI *92BMW3 *86Toyota F *96Omega 2.0 stvogn*94 CorollaXLI*84 Granada 2,3 *93Corolla XLI sedan*81 Volvo244 *89Camry 2.0 GLI*88 CivicGL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv de i vaskemaskina på 60Grader, da passer dem skal du se.. fatality

Torbjørn

http://www.home.no/torbjornkulsas/

hehe, ja kanskje jeg skal ta en vask så ordner alt seg...det hadde jo vært det beste...hehe..funker dette altså:P hehe

nei, det blir nok kapping og glassfiberstøping, kan risikere krøller i vasken vet du!

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens..

Det jeg nå lurer litt på er HVORDAN jeg skal dele skjørtene..var ute å målte litt idag, og fant ut at det faktisk bare var 5mm på det ene, og 7mm på det andre som måtte bort!

Men altså, HVORDAN skal jeg dele de? Skal jeg klippe, skjære eller hva skal jeg benytte av verktøy osv?

takker for alle svar!

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det glassfiber?

Ville brukt noe kappeverktøy... som f.eks. en vinkelsliper :) Bruk f.eks teip rundt der du skal kappe så du ikke skraper og riper så mye rundt.

Husk at ved bruk av vinkelsliper tar du gjerne bort 2 - 3 mm, pga. tykkelsen på kappeskiva.

Ellers kan du bruke en håndsag med fine tenner, kanskje bedre om du liker det litt forsiktig :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det glassfiber?

Ville brukt noe kappeverktøy... som f.eks. en vinkelsliper :) Bruk f.eks teip rundt der du skal kappe så du ikke skraper og riper så mye rundt.

Husk at ved bruk av vinkelsliper tar du gjerne bort 2 - 3 mm, pga. tykkelsen på kappeskiva.

Ellers kan du bruke en håndsag med fine tenner, kanskje bedre om du liker det litt forsiktig :)

Det er laget i ABS-plast, elelr hvertfall plast! Pappa foreslo at jeg kunne bruke en platesaks, men jeg er stygt redd for at dette kan se litt slurvete ut etter gjennomføreing...men hva har dere andre brukt når dere har gjort liknende?

Og en ting til; glassfiber festes vel til plast også...har ikke så mye greie på støping av glassfiber egentlig, så bare for å være på den sikre siden, så spør jeg! Ingen andre gode løsninger på å få sjøtet dem sammen igjen?

takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at glassfiberen virkelig fester til plasten først!

Det er masse plasttyper på en bil som glassfiberen ikke fester til!

Det er kanskje ikke så dumt, får bare prøve litt på baksiden av skjørtene først da! Takk for tipset.

ville ikke prøvd meg med dremel når du skal kappe helt rette linjer..baufil er nok heller et mer egnet verktøy til jobben...Dremel mot plast ender oftest opp i smeltede kanter,,noe som ikke er like greit når du skal sveise de 2 delene sammen igjen..

Ja, jeg tenkte litt på dette i ettertid, at det kanskje ville bli litt for varmt og at plasten kanskje ville smelte, men baufil? Er ikke det en litt primitiv løsning? Eller skal vi si at det enkle ofte er det beste i dette tilfellet også?

takker hvertfall for alle tips, erfaringer og idéer! Det kommer alltid godt med!

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider