Gå til innhold

Hvor kjøpe trimdeler til Audi 100 2,2 TQ?

Ranger emnet


ojvolvo

Anbefalte innlegg

Disse bilene er ikke designa for å trimmes lett... Lurer på hva de tenkte på da de produserte denne motoren.. Effektanlegg er bare å drite i. Det er allerede 2 1/2" hele veien. holder i bøtter og spann med å bare fjerne cat'en. Det er K-Jetronic sprut, så da er det lukka luftfilterbiks, med mye ræl over. Å sette inn KN filter her har ikke mye for seg. Og til slutt chip'en, som du sa ditt om, Pretender...

 

Men derimot hvis du finner en billig 7A motor. Altså 20V turbo... LØP Å KJØP!!

Du har jo allerede Quattro og manuell... Den motoren sklir rett på. (nesten)

 

Du altså.. Jeg bare må kommentere dette, makan til vås er det lenge siden jeg har lest.

 

Først og fremst så er den motoren som det er snakk om her gull å trimme. For det første så har den underspyling av stempla, den har intercooler og et bensinsystem som holder til 220 230 hk. Turboen holder et lite stykke til. Motoren er utrolig bra med diverse smidde deler (veiv osv osv) og 7.8 i komp. Dette er ikke værst til en motor som lader 0.4bar originalt og har 165hk!

 

Det man gjør med denne bilen er at du tar tak i vakumslangen som går til hjernen (ligger rett foran høyre framdør bak et deksel) og setter på en pysventil der. Trikset her er å få hjernen til å ikke registrere mer enn 0.6bar som vil føre til bensinkutt. Deretter bruker du også en pysventil på slangen til wastegaten og justerer trykket til rundt 1 bar. Det er maks! Etter det så må du først lime gavlene på intercooleren (som tåler maks 1.2) og montere tilleggsprut. Tilleggsprut koster ikke 10 000kr! Det kan bli så billig som å kjøpe en tryckvakt på gikturbo for 500spenn og stikke på vrakeren og kjøpe noen kaldstartsdyser fra en eller annen bil. Eller du kan gå for en litt dyrere løsning ved kjøpe aquamist mf2 programmerbart tilleggsprut til 2000-3000kr og bruke vanlige dyser.

 

og en 7a motor er en sugemotor.. 2.3liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du altså.. Jeg bare må kommentere dette, makan til vås er det lenge siden jeg har lest.

 

Først og fremst så er den motoren som det er snakk om her gull å trimme. For det første så har den underspyling av stempla, den har intercooler og et bensinsystem som holder til 220 230 hk. Turboen holder et lite stykke til. Motoren er utrolig bra med diverse smidde deler (veiv osv osv) og 7.8 i komp. Dette er ikke værst til en motor som lader 0.4bar originalt og har 165hk!

 

Det man gjør med denne bilen er at du tar tak i vakumslangen som går til hjernen (ligger rett foran høyre framdør bak et deksel) og setter på en pysventil der. Trikset her er å få hjernen til å ikke registrere mer enn 0.6bar som vil føre til bensinkutt. Deretter bruker du også en pysventil på slangen til wastegaten og justerer trykket til rundt 1 bar. Det er maks! Etter det så må du først lime gavlene på intercooleren (som tåler maks 1.2) og montere tilleggsprut. Tilleggsprut koster ikke 10 000kr! Det kan bli så billig som å kjøpe en tryckvakt på gikturbo for 500spenn og stikke på vrakeren og kjøpe noen kaldstartsdyser fra en eller annen bil. Eller du kan gå for en litt dyrere løsning ved kjøpe aquamist mf2 programmerbart tilleggsprut til 2000-3000kr og bruke vanlige dyser.

 

og en 7a motor er en sugemotor.. 2.3liter

 

 

Men du sier jo selv at man må ha tillegssprut for å få noe ut av denne motoren jo. Det er jo det hele denne tråden går ut på. Å trimme lett og billig..... Å kjøpe og montere alt du ramsa opp er ikke billig og lett...

 

P.S. Litt av det jeg sa kommer av frustrasjon og aggresjon mot min egen bil, da denne ikke klarer å gi bensin til mer en ca 185 hester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sier jo selv at man må ha tillegssprut for å få noe ut av denne motoren jo. Det er jo det hele denne tråden går ut på. Å trimme lett og billig..... Å kjøpe og montere alt du ramsa opp er ikke billig og lett...

 

P.S. Litt av det jeg sa kommer av frustrasjon og aggresjon mot min egen bil, da denne ikke klarer å gi bensin til mer en ca 185 hester

 

å kjøpe de tinga jeg snakker om (2pysventiler, kaldstartsdyse og tryckvakt) kan du faktisk få for under 1000lappen om du er flink. Så om du synes det er dyrt så er du fattig.

 

Og om du har tenkt å trimme en bil uten å montere eller gjøre noe selv så selvfølgelig blir det dyrt. Bil er ikke billig

 

Hvilken motor har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det man gjør med denne bilen er at du tar tak i vakumslangen som går til hjernen (ligger rett foran høyre framdør bak et deksel) og setter på en pysventil der. Trikset her er å få hjernen til å ikke registrere mer enn 0.6bar som vil føre til bensinkutt. Deretter bruker du også en pysventil på slangen til wastegaten og justerer trykket til rundt 1 bar. Det er maks!

Jeg skreiv kanskje litt rart, med det som er ovenfor her så ligger du litt i overkant av 200hk. Med det under så kan du nok plusse på en 30-40 til.

Da regner jeg slik at du har 1 bars trykk med "setupen" over også kan du sikkert plusse på 0.3-0.5bar til med det under

 

Etter det så må du først lime gavlene på intercooleren (som tåler maks 1.2) og montere tilleggsprut. Tilleggsprut koster ikke 10 000kr! Det kan bli så billig som å kjøpe en tryckvakt på gikturbo for 500spenn og stikke på vrakeren og kjøpe noen kaldstartsdyser fra en eller annen bil. Eller du kan gå for en litt dyrere løsning ved kjøpe aquamist mf2 programmerbart tilleggsprut til 2000-3000kr og bruke vanlige dyser.

 

*ti tegn*???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kjøpe de tinga jeg snakker om (2pysventiler, kaldstartsdyse og tryckvakt) kan du faktisk få for under 1000lappen om du er flink. Så om du synes det er dyrt så er du fattig.

 

Og om du har tenkt å trimme en bil uten å montere eller gjøre noe selv så selvfølgelig blir det dyrt. Bil er ikke billig

 

Hvilken motor har du?

 

Har MC motor. Penga er ikke no problem. men jeg gidder ikke legge i masse penger i denna bilen. Men hadde ikke gjort vondt å få litt over 200 esler. Så det eneste jeg trenger er 2 blåkraner?

 

P.S. Åssen fungerer toppen du kjøpte a meg? Hvilken olje bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRB Trading leverer alt av trim til audimotor.

Han har dette som sin spesialitet!

Send en mail til kai@krbtrading.no og fortell hva slags motor du har etc. Han kan GARANTERT hjelpe deg! :)

 

http://www.krbtrading.no

 

Kjenner han godt jeg. Veit hvem du er, du kjenner meg sikkert igjen når du ser meg. Har snakka med han mange ganger, og vi har egentlig kommet fram til at det ikke akkurat er det beste utgangspunktet å satse på.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Det var flott. Angrer nesten på at jeg solgte den, men gadd ikke gjøre jobben. Mine løftere er fortsatt helt ok. og bilen har gått 220000. Tyder på at forrige eiere var gla i bilen

 

Tror audi har gjort en bra jobb, min har gått 300tkm og tikker bare når kald. Men skulle du bruke den toppen der på en MC motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår