Gå til innhold

Historikk på rx7

Ranger emnet

Freddie-

Anbefalte innlegg

Noen som har noe og si om denne karen her?

814827-bilde1-000_0001.jpg

Vurderer og selge A4'n (TQ) eller bytte. Veldig hypp på Wankelmotor, ser etter nyere type RX 7 (91,92,93+) Rundt 150-180 lapper's området, nå er jeg ikke akkurat verdens mest erfarne, om japse-biler (beklager og blandinga av dialekt og bokmål, hehe sene kvelden hva?:P) Hva er det jeg bør vite om wankel og rx 7? Og er det noen som er intr i evt bytte?:titties:

Mvh Fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å si noe stygt om den bilen, men er en grunn til at den selges så billig tror jeg. Vanelighvis så ligger en venstre styrt RX7 en del høyere en dette.

Og jeg vet også hva den bilen har gjennomgått :)

Samt at jeg har skrudd en del på den.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo begrenset hvor lenge så gamle venstrestyrte biler skal holde seg i 200K-klassen. De stiger jo ikke akkurat i affeksjonsverdi, til tross for en rekke modifikasjoner.

Hei.

Verdien på en LHD RX-7 er i mine øyne ganske stabil, og økende. Jeg synes hvertfall det er vanskeligere å kjøpe en fin FD nå, og det er hvertfall ikke blitt billigere. Kjøpte min for 3 år siden, og nå er prisene omtrent det samme, om ikke litt høyere.

Bilen er også såpass spesiell, og i tilegg dyr å reparere om den ikke er i god stand.

Så jeg blir ikke overasket om prisene holder seg stabile noen år til.

All RHD importen ser jeg heller ikke som en trussel. En japsebil kan ikke sammenlignes med en euro-spec bil, synes jeg (-om det ikke er en Spirit R da :omfg )

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Verdien på en LHD RX-7 er i mine øyne ganske stabil, og økende. Jeg synes hvertfall det er vanskeligere å kjøpe en fin FD nå, og det er hvertfall ikke blitt billigere. Kjøpte min for 3 år siden, og nå er prisene omtrent det samme, om ikke litt høyere.

Bilen er også såpass spesiell, og i tilegg dyr å reparere om den ikke er i god stand.

Så jeg blir ikke overasket om prisene holder seg stabile noen år til.

All RHD importen ser jeg heller ikke som en trussel. En japsebil kan ikke sammenlignes med en euro-spec bil, synes jeg (-om det ikke er en Spirit R da :omfg )

mvh

Prisene har holdt seg dønn stabile i tyskland og usa ed siste 3 åra. Samme har det gjort i norge. Så 200k for en LHD er billig. Men jeg ville ha vert skeptisk.

RHD RX7'ere er det ikke noe galt med Frank Ove, akuratt samme bilen, bare sitter på andre siden. Ellers er de kliss like :)

Og en SPirit R er feet ja.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å si noe stygt om den bilen, men er en grunn til at den selges så billig tror jeg. Vanelighvis så ligger en venstre styrt RX7 en del høyere en dette.

Og jeg vet også hva den bilen har gjennomgått :)

Samt at jeg har skrudd en del på den.

Heisann. Har hatt litt kontakt med denne eigeren, da jeg selv går å snuser på RX7 FD. Det som er blitt sagt er at motoren er i god stand, men skal til overhaling før salg. Og at girkassen er nyskiftet (hva nå enn det betyr). Hva synes du da om bilen? Er karroseri, understell osv klar for gamlehjem? Letet lenge nå,men ikke funnet en jeg bare MÅ ha. Noen som har en på lur er det bare å gi en lyd.

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider