Gå til innhold

Turbotrykk

Ranger emnet

Leon20VT4

Anbefalte innlegg

Hei, var på ES-tuning igår og fikk oppgradert softwaren i bilen min. Bilen går sinnykt mye bedre, men jeg synes faktisk den lader litt vel mye. Ligger mellom 1,3 og 1,4 bar... er ikke det litt drøyt for den lille turboen som sitter orginalt?

Kom med synspunkter, jeg ønsker ikke sprenge turboen eller andre komponenter, noe jeg må bytte for å kjøre så høyt trykk?

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 1,5 Bar her!

Bare pass på når du gir på i 5 eller 6 gir fra lavt turtall, da er det en tedens til at turboen lader for fullt en laaaang stund. Tenk deg, det tar litt tid fra feks 80km/t (ca2000rpm) til 160km/t (ca 3750rpm da turbotrykket først begynner å dabbe av) Kan resultere at man overoppheter turboen, Nødmodus.

Dette er baksiden ved N75J ventilen.

Skaff deg en turbotrykksmåler hvis du ikke allerede har en.

Grattis med chipen! Mye hk regnet du med at du fikk ut av den?

Åssen type chip?

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var inn og fikk justert litt ned igjen idag... Ser ut til at luftamssemåleren min ikke likte effekten i mellomregisterert og rundt 3000 oppførte bilen seg merkelig... LAder nå underkant av 1,3.... Bilen går ikke fullt så bra, men går i allefall jevnt.

Chippen er laget av ES-tuning i trondheim... Må bare takk Egil, holdt på i 3 timer å mappe idag på veien også for å bli kvitt hakkingen til bilen min... Måtte tilslutt gi seg å gå litt ned på effekt og moment... :(

Vet ikke hvor mye som er tatt ut, men det ligger en kongefil inne hos egil til bilen hvis det viser seg at det er luftmassemåleren som er litt gåen.... Så da skulle jeg får laste den igjen....

Så nå er jeg fornøyd med at bilen gå veldig jevnt og fint, men mangler da det ekstreme draget som jeg fikk gleden av å oppleve noen få dager...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider