Gå til innhold

Parklyspærer/dioder med hvitt lys

Ranger emnet

Mandel

Anbefalte innlegg

Hei!

Har gått til anskaffelse av nye tåkelys, med noen 4000* kelvin pærer fra osram. Siden 4000* kelvin lyser veldig hvitt, er jeg nå på utkikk etter parklyspærer i matchende "farge"..

Har prøvd utallige mengder av parklyspærer til nå, og hittils har de alle lyst for gult. Kjøpte deretter et sett med diodeparklys i fargen hvit, men disse hadde et blåskjær som var for sterkt..

Så da lurer jeg på om noen har/vet om parklyspærer / dioder / andre pærer som kan moddes til og bli parklyspærer, som lyser veldig hvitt ? w5w

mvh Fredrik

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite lysdioder har en tendens til å ha blåskjær i lyset ja.

Jeg vet ikke hvordan dine parklys ser ut, men noe du kunne prøve er å få tak i en transparent gul lakk, og lakke diodeparklysene med denne, og se om lyset blir hvitere av dette. Om nødvendig bruker du flere strøk.

Samme kan gjøres med transparent blå lakk på de lysene som er for gule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, kjøpte nemlig 1 sett parklyspærer ( w5w ) som var dekket av transparent blåfarge..men disse lyste også alt for gult..

tok en titt på en halogenlommelykt jeg har liggende, og der lyste pæra bra hvitt, så da skal jeg prøve og lage noe ut av disse..

hvis noen andre vet om noen ferdigløsninger så er det bare og si i fra :)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte noen 4000* kelvinpærer på hellanor.. Disse kosta FLESK,,217.- pr pære u.moms, men de lyser helt kritthvitt..Jeg kjøpte h3 til tåkelysene..

Og i dag kjøpte jeg et sett med h7 pærer i sverige med samme grad av kelvin, disse lyste også helt hvitt, med et svakt blåskjær.

De het blue ice, og kostet 200.- på BRL i charlottenberg..

Begge merkene har pærer i h4..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider